به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الله نصیری پور اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های منسجم و دقیق تردد انفرادی به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران آغاز شد.

فرماندار مهران ادامه داد: مردم کشورمان و علاقه مندان سفر به عتبات عالیات می توانند با داشتن گذرنامه و ویزا از مرز مهران به کشور عراق به صورت تردد انفرادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این روند از امروز تا ششم دیماه امسال در مرز مهران محقق و اجرایی خواهد شد و مردم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: پیش از این تردد از مرز مهران تنها به صورت کاروانی میسر بود که با تدابیر اندیشیده شده این مهم یعنی تردد انفرادی در مرز مهران و سفر به عتبات محقق شد.

نصیری پور تصریح کرد: خروجی بین المللی مهران از سال ۸۲ دوباره بازگشایی شده و از همان زمان تاکنون میلیون ها زائر از این خروجی تردد کرده اند.

این مسئول اضافه کرد: با رایزنی و توافق های صورت گرفته با مسئولان کشور عراق اکنون روزانه زائران در قالب کاروان های زیارتی و تردد انفرادی به کشور عراق سفر می کنند.

نصیری پور تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرز بین المللی مهران بدون هیچ مشکلی و در امنیت و آرامش جریان دارد.

وی اضافه کرد: امنیت حاکم بر مرز بین المللی مهران در جنوب استان ایلام به واسطه تدابیر اندیشیده شده مسئولان ایرانی است.

وی همچنین به اشتراک مذهب و فرهنگ مردم دو طرف مرز ایران اسلامی و عراق اشاره کرد و افزود: این عوامل نیز در برقراری امنیت در این خروجی بسیار موثر است.

خروجی بین المللی و تجاری مهران در ۹۰ کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال ۸۲ دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.