به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر محزون با اشاره به اینکه براساس قانون تغییر نشانی و کدپستی حتما باید به اطلاع سازمان ثبت احوال برسد، گفت: بر اساس این قانون افرادی که نشانه خود را تغییر و به نوعی مهاجرت کرده اند، باید این موضوع را به سازمان ثبت احوال اعلام کرده و در سامانه این تغییر را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: ساز و کارهای لازم برای ثبت تغییر نشانی در حداقل زمان فراهم شده و آخرین آمار پایگاه اطلاع رسانی نشان می دهد که ۴۱۲ هزار و ۴۴۳ مورد تغییر نشانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در مورد مهاجرت در استانهای کشور نیز گفت: استان های تهران و البرز بیشترین آمار مهاجرت در ورود و خروج را به خود اختصاص داده اند.

به گفته محزون استان تهران ۳۵ هزار و ۸۸۳ مورد و استان البرز نیز ۶ هزار و ۲۸۷ مورد مهاجرپذیری را داشته اند و در مقابل ۷ هزار و ۹۴۴ نفر از استان تهران و ۴ هزار و ۷۱۸ نفر نیز از استان البرز مهاجرت کردند.

وی در مورد جابجاییهای داخل استانی نیز اظهار داشت: تعداد افرادی که در استان تهران جابجا شده اند ۱۰۷ هزار و ۵۹۲ مورد بوده که در سامانه ثبت احوال به ثبت رسیده است و بعد از استان تهران، استان اصفهان نیز با ۲۱ هزار و ۸۶۲ مورد جابجایی در داخل استان بیشترین تغییر نشانی را داشته است.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه تعداد جابجایی ها بیشتر از مواردی بوده که به ثبت رسیده است، گفت: چنانچه مردم به موقع وظیفه قانونی خود را انجام داده و جابجایی خود را ثبت کنند در این صورت در برنامه ریزیهای منطقه ای بسیار موثر است و همچنین در ثبت آمار و مهاجرت نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

محزون در مورد دلایل مهاجرت نیز گفت: مهاجرت دلایل مختلفی دارد که در طبقه بندی صورت گرفته اولین دلیل جستجوی کار بهتر و یا کار و دومین دلیل تحصیل و بقیه موارد نیز پیروی از خانواده بوده است به طوریکه ۱۰.۴ درصد به منظور جویای کار و ۱۳.۲ درصد نیز برای تحصیل مهاجرت کردند.

وی تاکید کرد: به منظور جستجوی کار آمار مردان مهاجر بیشتر از زنان بوده است بطوریکه ۱۷.۷ درصد آمار را مردان و ۲.۳ درصد را نیز زنان به خود اختصاص داده اند و اما در مورد مهاجرت تحصیلی تعداد زن و مرد تقریبا مساوی بوده است. همچنین در مورد مهاجرت به دلیل پیروی از خانواده ۶۸.۶ درصد زنان به تبعیت از خانواده خود مهاجرت کردند.