به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی گفت: در گذشته دوره ابتدایی ۵ ساله بود وقتی ۶ ساله شده یک پایه به پایه تحصیلی ابتدایی اضافه شده که این تغییر در نظام آموزشی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: از نظر کمی کمبود کلاس درس احساس شده و اضافه شدن یک پایه دانش آموزان را با مشکلاتی مواجهه کرده است.

وی در خصوص برخی از مشکلات اظهار داشت: در همین راستا تعدادی از مدارس از نمازخانه ها، انباری ها و گوشه ای از مدارس را برای تدریس در نظر گرفته و حتی در زمان ثبت نام در مقطع پنجم ابتدایی کمتر ثبت نام نموده تا بتوانند کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی اختصاص دهند.

فانی افزود: از نظر تأمین نیروی انسانی به ویژه تأمین معلم مدارس مجبور شدند تا از معلمانی استفاده کنند که در مقاطع بالا تر تدریس کرده که با جابجایی معلمان از مقاطع بالا به پایین در زمینه آموزش مشکلاتی ایجاد شده است و این دسته از معلمان تخصص و آموزش لازم را برای تدریس در مقاطع تحصیلی را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می شود که تا ۲ سال آینده این مشکلات حل شود و ضعف ها را به تدریج با برنامه ریزی از بین ببریم.