به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید مجتبی شفیعی گفت: برخی محدودیت ها در واردات خودرو وجود دارد که باید این محدودیت ها را اصلاح کنیم؛ از جمله اینکه در دستورالعمل بانک مرکزی اجازه پرداخت تسهیلات به خودروهای وارداتی داده نشده که باید این موضوع به گونه ای اصلاح و در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تاکسی برون شهری ورود خودروهای وارداتی پذیرفته شده، چنانچه برای خودروهای درون شهری نیز این امر مورد توافق قرار گیرد، قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور از بررسی خودروی جدید وارداتی برای ورود به خطوط تاکسی های برون شهری خبرداد و گفت: چنانچه توافق های نهایی صورت گیرد، این خودرو نیز به MVM۵۳۰ اضافه خواهد شد و در حال حاضر منتظر حل شدن تسهیلات بانکی آن هستیم.

ارائه تخفیف گمرکی برای شرکت های خصوصی واردکننده تاکسی

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور درباره اینکه چرا برای جایگزینی تاکسی های فرسوده از بخش خصوصی کمک گرفته نمی شود، گفت: ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور از همراهی و همکاری شرکت های خصوصی تاکسیرانی برای نوسازی ناوگان استقبال می کند و چنانچه بخواهند خودرویی با کاربری تاکسی برای کشور وارد کنند، تمام تخفیفات گمرکی برای آنها لحاظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: مشکل این طرح این است که ورود به این کار برای شرکت های خصوصی مقرون به صرفه نیست، در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنند.