به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسن اعتمادزاده در واکنش به مفاد گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، با بیان اینکه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با کلیت فروش شرکت های زیان ده، کم سود و خارج از چارچوب استراتژیک سازمان در ابتدای سال موافقت کرد و این موضوع بر اساس تبصره های قانونی بیش از ۱۱ سال است در بودجه سازمان لحاظ می شود، گفت: روال عنوان شده در مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برای فروش شرکت های زیان ده درمورد هیچ کدام یک از این شرکت ها اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در نهایت، این هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است که در مورد جزئیات فروش شرکت های تامین اجتماعی تصمیم می گیرد و این هیات مدیره است که تصویب می کند چه شرکتی به فروش برسد و یا چه سهامی واگذار شود.

دبیر سابق هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در مورد تفاهم نامه منعقده میان سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی نیز اظهار کرد: تفاهم نامه اولیه ای در این زمینه وجود دارد که اجازه فروش این شرکت ها را در اختیار خریدار قرار می دهد و در مورد این تفاهم نامه علاوه بر امضای مدیرعامل، امضای سه یا چهار نفر از اعضای هیات مدیره نیز وجود دارد.

اعتمادزاده افزود: در ادامه تفاهم نامه ای با بابک زنجانی درمورد فروش برخی از شرکت های سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید اما پولی که قرار بود به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود به دلیل وجود برخی تحریم ها و بلوکه شدن پول بابک زنجانی در مالزی پرداخت نشد و عملا واگذاری شرکت ها انجام نشد.

به گفته دبیر سابق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی، بابک زنجانی در آن زمان پس از تفاهم نامه، مقداری پول به سازمان تامین اجتماعی می دهد تا به عنوان مبنای معامله لحاظ شود.

وی درمورد معامله بابک زنجانی با سازمان تامین اجتماعی، افزود: در رابطه با شرکت" سورینت قشم" نامه ای به هیئت امنا آمد که ابتدا درخواست مدیرعامل بود اما پس از آن امضای اعضای هیئت مدیره نیز به آن اضافه شد.

هیئت امنا در جزئیات پرداخت به افراد نقشی ندارد

اعتمادزاده همچنین در مورد پاداش های پرداخت شده توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به مدیران دولتی نیز اظهار کرد: هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با فعالیت شستا کاری ندارد، چرا که به طور کلی این شرکت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است.

دبیر سابق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پرداخت پاداش های میلیونی به برخی افراد اظهار کرد: در ابتدای سال جاری بودجه سازمان تامین اجتماعی ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۱۵ میلیارد تومان نیز میزان ردیف غیرشمول سازمان تامین اجتماعی در سال جاری تعیین شد که اعتبار ردیف غیرشمول در اختیار مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد.

وی افزود: تصویب این ردیف غیرشمول در اختیار هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی است، اما هیئت امنا در جزئیات پرداخت به افراد نقشی ندارد، بلکه این موضوع در اختیار مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دخالتی در نوع و جزئیات پرداخت پاداش ها به افراد ندارد، اظهار کرد: طرز پرداخت پاداش ها تحت نظر مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بوده است.

دبیر سابق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی درپاسخ به اینکه ردیف غیرشمول برای چه پرداخت هایی در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: ردیف غیرشمول در تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی وجود دارد و در این زمینه نیز پرداخت ها در سازمان تامین اجتماعی مشخص است، به طور مثال در مناسبت های مختلف پاداشی به کارمندان داده می شود و یا در بازدیدها به بازنشستگان پاداش هایی می دهند و یا به منظور کمک به بیماران صعب العلاج هزینه می شود.

وی افزود: همچنین سه تشکل قانونی کارگری نیز وجود دارد که بر اساس مصوبه هیات امنا پرداخت پاداش از ردیف غیرشمول توسط سازمان تامین اجتماعی باید فقط به این تشکل ها و به میزان مشخص انجام شود، که این موضوع نیز اجرایی نشد.

اعتمادزاده در ادامه این گفت وگو در پاسخ به علت بالا بودن حقوق مدیران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و علت عدم نظارت بر این مبالغ بالا اظهار کرد: آیین نامه حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی دو سال پیش توسط هیات امنا تجدیدنظر و تنظیم شد، اما آیین نامه ای که هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با حقوق و مزایا در حال اجراست با آیین نامه اصلاحی هیئت امنا مطابقت ندارد.

اعتمادزاده در ادامه این گفت وگو در پاسخ به علت بالا بودن حقوق مدیران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و علت عدم نظارت بر این مبالغ بالا اظهار کرد: آیین نامه حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی دو سال پیش توسط هیات امنا تجدیدنظر و تنظیم شد، اما آیین نامه ای که هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با حقوق و مزایا در حال اجراست با آیین نامه اصلاحی هیئت امنا مطابقت ندارد.

وی افزود: آیین نامه اصلاحی حقوق و مزایای مدیران سازمان تامین اجتماعی توسط هیئت امنا نوشته شد و به تایید شورای عالی حقوق و دستمزد رسید و به سازمان تامین اجتماعی نیز ابلاغ شد.

دبیر سابق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در خاتمه در مورد دستگاه ناظری که می بایست دراین زمینه بر اجرایی شدن قانون نظارت کند، اظهار کرد: دستگاه ناظر در این زمینه هیئت نظارت سازمان تامین اجتماعی است و باید در زمینه عدم اجرایی شدن آیین نامه پاسخگو باشد، چرا که آیین نامه ابلاغی توسط هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی نمی تواند چنین حقوق های بالایی را که اعلام شده محقق کند.