به گزارش پارس به نقل از مهر، حامد عابدی گفت: محور دلیجان اصفهان محدوده هستیجان، خمین الیگودرز محدوده دربند لران، اراک- سلفچگان محدوده گردنه سرخاب، جاده قدیم ساوه- تهران محدوده سرخاب و جاده قدیم ساوه - همدان محدوده سفیدگچ در صبح امروز با مه گرفتگی همراه است.

وی از شروع بارش برف از لحظاتی پیش در آزادراه ساوه- تهران تقاطع مامونیه خبر داد و گفت: این برف از ساعت ۸: ۳۰ شروع شده است و احتمال لغزندگی جاده نیز زیاد است.

عابدی ادامه داد: همچنین محورهای قدیم جاده ساوه- همدان و ساوه تهرانه محدوده زاویه و اختر آباد نیز شاهد برف بوده ایم که در حال حاضر قطع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترافیک روان در جاده ها برقرار است و تمام محورهای استان باز است.

سرهنگ مهران کرانیان نیز اظهار داشت: از ساعتی قبل بارش سنگین برف در شمال شرق استان تهران و محورهای مهم و ترانزیتی این مناطق آغاز شده است.
وی ادامه داد: این بارش سنگین برف در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - پردیس و دیگر نواحی منطقه همچنان ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: اما بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، مأموران پلیس راه، عوامل راهداری و سایر نهادهای ذیربط برای مدیریت شرایط یاد شده از آمادگی کامل برخوردار هستند.

کرانیان افزود: با ایجاد چنین آمادگی هایی در حال حاضر با وجود بارش سنگین برف در محورهای هراز و فیروزکوه این دو مسیر مسدود نیست و ترافیک جریان دارد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به شرایط شب گذشته محورهای مذکور خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز مشکل خاصی به وجود نیامد و مجموعه فرماندهی پلیس راه ویژه شرق استان تهران برای ایمن سازی مسیر در مدت زمانی خاص جاده هراز را مسدود و سپس جریان ترافیک را در آن برقرار کرد.

وی به رانندگان راهی به نوار شمالی کشور از مسیرهای یاد شده توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت الزام در مسافرات مواردی نظیر تنظیم سیستم گرمایشی خودرو، همراه داشتن زنجیر چرخ، استفاده از تایرهای یخ شکن، همراه داشتن لباس گرم و سوخت کافی در باک اتومبیل را فراموش نکند.