به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا رویگری در پاسخ به اینکه آیا در سریال" معراجی ها" حق انتخاب و قضاوت به خود مخاطب واگذار می شود یا خیر؟ اظهار کرد: متاسفانه در برخی کارها آنقدر روی یک موضوع مانور داده می شود که تماشاگر را احساساتی می کنند و سمت خود می کشند. امیدوارم در" معراجی ها" چنین اتفاقی نیفتد و البته در این سریال می بینیم که به طرف مخالف هم خیلی حق داده می شود. در نهایت هم یک طرف به سمت دیگری رفته و از جنس آنها می شود.

وی افزود: به هر حال اگر برای مثال من نقش یک آدم لاابالی را بازی کنم، فردی که خودش هم لاابالی است به چنین شخصیتی حق می دهد و می گوید دنیا دو روز است، حالش را ببر! اما فرد متدینی که مخاطب این اثر است اعتقاد دارد انسان باید پاک بماند و گناه نکند. این طبیعت هر اثر هنری است که طیفی را علیه خود برمی انگیزد.

این بازیگر در این زمینه که فکر می کنید جنجال های متدوال آثار ده نمکی درباره این کار هم وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: به هر حال ده نمکی است دیگر، کلا کارش جنجالی است.

رویگری که در" دارا و ندار" سریال قبلی ده نمکی با گویش خاصی ایفای نقش می کرد درباره شخصیتی که در" معراجی ها" بازی می کند، توضیح داد: این هم یک کاراکتر ویژه دیگر است. استاد هنر دانشگاه که فردی بسیار جدی است و اهدافی را در دانشگاه پیاده می کند.

وی تأکید کرد: او با شاگردان هم فکرش بسیار عجین است و برایشان آواز می خواند و کارگردان از داشته های من استفاده کرده است. این شخصیت علی رغم جدی بودنش از شیطنتی نیز برخوردار است. معمولا شخصیت هایی که من ایفا می کنم شیطنتی دارند که مختص خودم است.

این بازیگر که در پشت صحنه سریال  ادامه داد: خود من با همه بگو و بخند می کنم و زیاد زندگی را سخت نمی گیرم. چون می دانم این زندگی برای من نیست، باید آن را بگذارم و بروم.

رویگری در پایان درباره ویژگی های نقش و چگونگی ایفای آن تصریح کرد: من گاهی در لحظه چیزهایی می گویم که همه زیر خنده می زنند و از این ویژگی در کار هم استفاده می کنم. این چنین نقش جذاب می شود و به مذاق بیننده هم خوش می آید. چون این تغییرات در جهت کار است، کارگردان هم با آنها موافقت می کند. در واقع باعث می شود بخش های مخفی مانده ای از ویژگی شخصیت بیرون بیاید.