به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر، گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری، مجازی و بین المللی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه پیا م نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه های فرهنگیان از روز شنبه ۱۶ آذرماه ۹۲ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه ۲۳ آذرماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: براساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش و انتخاب کد رشته محل های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی براساس آزمون باتوجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش آموزان که طی سال های ۸۴ تا ۹۲ دیپلم خود را در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی براساس امتحانات نهایی و کشوری گرفته اند حداکثر تا ۲۵ درصد تاثیر قطعی خواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه نمره کل نهایی براساس نمرات تراز شده، محاسبه می شود، گفت: سوابق تحصیلی برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام جدید رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سال های ۸۴ تا ۹۲ که امتحانات سال سوم دبیرستان آنها به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ تیرماه و صبح روز شنبه ۷ تیرماه ۹۲ برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: طبق مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو که هفته گذشته برگزار شد، پذیرش دانشجو در برخی کد رشته محل های دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی منحصرا براساس سوابق تحصیلی دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) صورت می گیرد.

توکلی تصریح کرد: تعداد و فهرست کد رشته محل های تحصیلی بدون آزمون و دیگر اطلاعات مربوط به ثبت نام و پذیرش دانشجو در این رشته ها به زودی از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در سال ۱۳۹۳ به میزان ۷۰ درصد کل ظرفیت کل آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی انجام می شود.