به گزارش پارس به نقل از فارس، ظهر امروز مانور زلزله در مدرسه راهنمایی دخترانه شهید اورکی اسلامشهر با حضور ارگان های امدادی و خدماتی، فرماندار و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در این مانور دانش آموزان به همراه معلمان و سایر پرسنل آموزشگاه آموخته های خود را در زمینه مقابله با بحران و حوادث به ویژه وقوع زلزله از قبیل پناهگیری، مصدوم یابی، آواربرداری، حمل مصدوم و… تمرین کردند.

امدادگران جمعیت هلال احمر نیز بعد از وقوع زلزله فرضی در محل حاضر شدند و با توجه به اولویت های امدادرسانی عملیات امدادرسانی و حمل مصدومان به نقاط امن و تریاژ مصدومان را انجام دادند.

نیروهای آتش نشانی و اکیپ حوادث شرکت گاز و امدادگران مرکز اورژانس نیز در محل وقوع حادثه حاضر شده و بنا بر وظایف کاری خودشان، عملیات امدادرسانی را به خوبی تمرین کرده و مهارت های خود را به نمایش گذاشتند.

محمود قنبرزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در حاشیه این مانور طی گفت وگویی باخبرنگار فارس اظهار کرد: مانور زلزله در مدارس شهرستان اسلامشهر امروز همزمان با سراسر کشور با مشارکت نهادهای امدادی و خدماتی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری این قبیل برنامه ها باعث می شود تا دانش آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند، آمادگی خود را برای مقابله با مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه تمرین کرده و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنند.

قنبرزاده ادامه داد: موارد امدادی و راه های مقابله با حوادث در زمان وقوع حوادث از جمله زلزله، سقوط از ارتفاع، سیل، آتش سوزی و… توسط واحد هلال احمر آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان و امدادگران جمعیت هلال احمر طی ایام سال به دانش آموزان، آموزش داده می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری این قبیل مانورها به منظور ارزیابی و امتحان کردن دانش آموزان، ارگان ها و نهادهای مختلف و همچنین به وجود آمدن وحدت و هماهنگی بین نیروهای امدادی، خدماتی و… است.

وی تصریح کرد: آموزش نکات ایمنی و راه های مقابله با بحران ها و حوادث به دانش آموزان باعث می شود تا با رعایت نکات ایمنی در مدارس و حتی در خانواده ها از میزان تلفات و خسارت ناشی از وقوع حوادث کاسته شود.

قنبرزاده خاطرنشان کرد: تمامی دانش آموزان اسلامشهری در پایه ها و مقاطع مختلف مورد آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات قرار گرفته و امروز دانش آموزان اسلامشهری با برگزاری مانور در مدارس خود علاوه بر انجام تمرین، آموخته های خود را به معرض نمایش می گذارند.

قابل ذکر است که امروز پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شرکت های خدماتی از جمله گاز، برق، آب و فاضلاب و… برگزار شد.