به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از مجموع این تعداد یک هزار و ۲۵۴ چراغ برروی بزرگراه طبقاتی و مابقی داخل تونل نیایش نصب شده است.

وی تعداد تابلوهای ایمنی نصب شده دربزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش را ۲۸۵ تابلو ذکرکرد و افزود: از مجموع این تابلوها نیز ۱۵۴ تابلو کنترل خطوط عبوری، ۱۷۱ نشانگر محدودیت سرعت و ۳۳ اطلاع­ رسان (VMS) است.

وی ادامه داد: علاوه براین ۳۳ تلفن اضطراری، ۶۱ ترددشمار، ۵۰ فانوس راهنمایی و ۱۴ راهبند نیز در این دو مجموعه نصب شده است.

وی اعلام کرد: ۲۷۴ دستگاه دوربین در کل بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش نصب شده است که از این تعداد ۹۸ دوربین نظارت تصویری، ۱۱۵ دوربین تشخیص حوادث، ۲۳ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۱۷ دوربین ثبت تخلف عبور از خط اضطرار، ۱۰ دوربین ثبت تخلف تردد خودروهای سنگین، شش دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و پنج دوربین تشخیص روشنایی است.

تشکری هاشمی اعلام کرد: علاوه بر این شش سنسور تشخیص یخ­ زدگی بر روی پل طبقاتی صدر نصب شده است.

تشکری هاشمی درباره ورودی و خروجی های پل طبقاتی صدر گفت: این پل در مسیر غرب به شرق ورودی جنوبی تونل نیایش (جنوب به شمال) دارای پنج رمپ خروجی قیطریه، کامرانیه، شهید بابایی و امام علی (ع) شمال و جنوب است.

وی اضافه کرد: در مسیر شرق به غرب پل صدر نیز بر روی پل صدر، دو خروجی بزرگراه کردستان و نیایش طراحی شده است.

وی ادامه داد: در ورودی بزرگراه شهید بابایی در مسیر شرق به غرب همچنین شاهد چند رمپ از قبیل بزرگراه امام علی (ع) ، رمپ کامرانیه، رمپ قیطریه و رمپ کاوه هستیم.

معاون شهردار تهران طول رمپ های پل طبقاتی صدر را ۴ کیلومتر ذکر کرد.

وی طول پل صدر را ۱۱ کیلومتر بیان کرد و گفت: این پل دارای دو خط عبوری و یک خط اضطراری است.

بزرگراه طبقاتی صدر به عنوان بزرگترین پل طبقاتی کشور روز گذشته به بهره برداری رسید و کریدور شرق تهران را به غرب متصل کرد.