به گزارش پارس به نقل از ایرنا؛ سید ˈمحمدهادی ایازیˈ گفت: علاوه بر راه اندازی باغ کتاب در وسعت ۶۵ هزار مترمربعی، قرائت خانه هایی برای دسترسی محلی کودکان و نوجوانان در شهر احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران برنامه های توسعه و بسط فرهنگی شهرتهران را با ارتقاء فرهنگ مطالعه در شهر دنبال خواهد کرد.

ایازی با بیان اینکه کتابخانه های شهر باید در مسافت کوتاه از شهروندان و در دسترس آنان ایجاد شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، به ازای هرمحله باید کتابخانه های بزرگتری ایجاد شود و در مناطق ۲۲ گانه شهرداری، راه اندازی کتابخانه های تخصصی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر توسعه یافتن نهضت مطالعه مفید در تمامی شهرهای کشور گفت: برگزاری یازدهمین دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان به واسطه آنکه کتاب را به مدارس، کتابخانه های عمومی کشور و کانون های فرهنگی مساجد اهداء می کند خدمتی به فرهنگ شهر و گامی در توسعه نهضت مطالعه محسوب می شود.

ایازی برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان را عاملی برای تعامل مدیریت شهری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: تلاش مدیریت شهری در ایجاد شهر انسان محور با دنبال کردن برنامه هایی که به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی است، بیشتر تحقق می یابد.