به گزارش پارس به نقل از فارس، حسن هاشمی در حاشیه روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران گفت: لیست جدید از داروها با توافق بیمه ها در حال نهایی شدن است که یک نوع از داروهای این لیست به درمان ناباروری اختصاص دارد.

وی در مورد بودجه درمان ایدز نیز گفت: این بودجه امسال کاهش یافته البته رقمی نبوده که کم شدنش قابل توجه باشد.

هاشمی ادامه داد: در مورد بیماری ایدز سعی کردیم در این سال ها ابتدا انکار کنیم و بعد از باور واقعیت اهمیت لازم را برایش قائل نشدیم در عین حال هزینه بیماران مبتلا به ایدز غیر از حمایت های اجتماعی که نیاز دارند بسیار بالاست.

وزیر بهداشت گفت: کشورهای مختلف از جمله ایران در زمینه پیشگیری از ایدز هزینه کمی می کنند و اهمیت کمی برای آن قائل هستند با این وجود سعی خواهیم کرد بودجه ایدز را از منایع دیگر تامین کنیم.

هاشمی همچنین در مورد اولویت های برنامه ۱۰۰ روزه خود گفت: مهم ترین کاری که کردیم این بود که تمام مسئولان در سطح کلان نسبت به حوزه سلامت حساس شوند و متوجه شوند که سلامت مشکل اصلی کشور است.

وی در پایان گفت: در دوره های گذشته سلامت در ردیف های ۹ تا ۱۲ اولویت های کشور قرار داشت اما اکنون در کنار امنیت و غذا جزو اولویت های مهم کشور قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت در مورد کسری بودجه وزارت بهداشت نیز گفت: وزارت بهداشت بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان کسزی اعتباری دارد که ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن از سال ۹۱ ایجاد شده است.