به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب شنبه در دیدار معاون صدا و سیما و اعضای شبکه رادیویی معارف جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیت های رادیو در عرصه دین و مذهب اظهار داشت: امروز گوش های زیادی برای شنیدن پیام مکتب اهل بیت (ع) در دنیا وجود دارد که رادیو معارف و رادیوهای دیگر در این عرصه فعالیت های خوبی دارند.

وی ادامه داد: وهابیت تکفیری امروز در دنیا آبروی خود را برده است و دیگر جایگاه و اقبالی در بین مردم جهان ندارد اما در مقابل آن، شیعه تقید و متانت خود را نسبت به مبانی اسلام نشان داده است و همین امر موجب گرایش روزافزون مردم دنیا به این مکتب شده است.

باید برای انتقال پیام مکتب اهل بیت (ع) به دنیا تلاش کنیم

استاد برجسته حوزه افزود: هر چقدر بیشتر تلاش کنیم تا پیام مکتب اهل بیت (ع) به گوش دنیا برسد به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت و دین خود را ادا می کنیم.

وی با بیان این که باید برای نقاط مختلف دنیا به زبان و فرهنگ همان مناطق معارف اسلامی را بیان کرد اظهار داشت: امروز مصر و شمال آفریقا صحنه ای است که برای پیشرفت مکتب اسلام آمادگی دارد هر چند که در زمان گذشته نیز تمایلات به مکتب اهل بیت (ع) زیاد بوده است که ضرورت دارد متناسب با فرهنگ آنان برنامه های اسلامی را اجرایی کنیم.

سرمایه دشمنان اسلام، دروغ و تهمت است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که سرمایه دشمنان اسلام، دروغ و تهمت است، افزود: وهابیان و گروه های معاند همیشه دروغ می گویند که روشن سازی دروغ ها و تهمت های آنها برای سایرین بسیار راه گشا است.

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب سالامی به مکه مشرف شدیم که در دیدار با وزیر امور مذهبی عربستان دیدیدم که وی از ساده ترین مسائل نسبت به مکتب تشیع با خبر نیست و می گفت که قرآن شما با قرآن ما تفاوت دارد که در پاسخ گفتیم این مسئله را راحت می توان حل کرد و شما یا نماینده شما می توانید به تهران سفر کنید و قرآن هایی که در مساجد وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید قرآن ما و شما تفاوتی ندارد.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: اخیراً نیز ۶ تن از عالمان مذهبی کتابی نوشتند که در آن آورده اند با شیعیان نمی توان ازدواج کرد چرا که آنها معتقد هستند جبرئیل خیانت کرده است و به جای اینکه وحی را به حضرت علی (ع) بدهد به پیامبر (ص) داده است، این دروغی است که هر شیعه به آن می خندد.

وی تصریح کرد: افتخار شیعه آن است که علی (ع) خود را شاگرد پیامبر (ص) می داند و فضایل و مناقبش را مدیون رسول الله (ص) است.

باید دروغ های دشمنان مکتب اهل بیت (ع) را شناسایی و افشا کرد

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر دروغ های وهابیون فاش شود دیگر مردم دنیا به حرف آنان گوش نمی کنند، افزود: باید چنین دروغ های دشمنان مکتب اهل بیت (ع) را شناسایی و افشا کرد که جا دارد بخشی از برنامه های صدا و سیما به این امر اختصاص یابد.
وی در ادامه با تأکید بر گسترش تنوع در برنامه های دینی صدا و سیما اظهار داشت: امروز رسانه ها بر روی تنوع برنامه ها سرمایه گذاری می کنند که این امر مهم باید در تولید برنامه های دینی و مذهبی نیز مد نظر قرار گیرد.