به گزارش پارس به نقل از فارس، مراسم نمادین توزیع شیر در مدارس تهران امروز برگزار شد و مقرر شده است که ۷۳۰ هزار دانش آموزان تهرانی شیر بنوشند البته طرح توزیع شیر هنوز در تمام کشور به طور کامل آغاز نشده است.

از سویی هنوز تعدادی از شرکت های تولید کننده شیر از آموزش و پرورش بابت توزیع شیر در سال گذشته طلبکار هستند و به رغم آغاز طرح توزبع شیر در سال جاری، بدهی ها تسویه نشده است.

از سوی دیگر، توزیع شیر با اما و اگرهای دیگری نیز همراه است؛ چرا که مسئولان آموزش و پرورش، اجرای کامل این طرح را منوط به تأمین اعتبار می دانند.

* توزیع شیر تا پایان اسفند ادامه دارد

اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص توزیع شیر در مدارس تهران اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس تهران با حدود ۲۰۰ هزار نوبت شیر آغاز شده است و تا پایان اسفند نیز ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که « آیا دانش آموزان ۷۰ نوبت شیر دریافت خواهند کرد؟ » به خبرنگار فارس گفت: جدول زمان بندی تهیه شده است و فعلاً در هفته دانش آموزان، دو نوبت شیر دریافت می کنند.

چهاربند اضافه کرد: امسال تلاش می کنیم همزمان با تأمین اعتبارات، سقف آن را افزایش دهیم.

وی در خصوص توزیع شیر بین مهدکودک ها بیان داشت: در طرح ما مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول پیش بینی شده است.

* تسویه بدهی آموزش و پرورش به کارخانه های تولید شیر تا پایان آذر

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره بدهی به برخی کارخانه های تولید شیر گفت: مسئولان قول تأمین منابع را داده اند و امیدواریم چون طرح شیر مدارس، یک طرح ملی است، طی روزهای آینده این قول عملیاتی شود.

وی در واکنش به این جمله که « شنیده می شود برخی شرکت های تولید شیر قرارداد یک ساله با آموزش و پرورش نبسته اند و قرارداد چند ماهه است» ، گفت: قطعاً تا پایان اسفند این طرح بی وقفه ادامه می یابد و اجرای آن ضروری و الزامی است.

چهاربند اظهار امیدواری کرد که تا پایان آذرماه بدهی آموزش و پرورش به شرکت های تولید شیر، تسویه شود.

باید صبر کرد و دید که آیا توزیع شیر بین دانش آموزان ادامه خواهد یافت یا آنکه قرار است فقط برای مدت کوتاهی شیر به مدارس کشور راه یابد.