به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فاطمه آلیا، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری زنان شاغل اظهار داشت: طی مصوبه مجلس چهارم، تقلیل ساعت کاری بانوان قانون شد که بانوان داوطلبانه می توانستند از این امتیاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به قانون کاهش ساعت کاری، بانوان می توانند داوطلبانه با موافقت مدیر مافوق خود از کاهش ساعت کاری استفاده کنند ولی حقوقشان نصف می شود، افزود: قانون کاهش ساعت کاری به دلیل اینکه حقوق کارکنان نصف می شود با استقبال روبرو نشد چرا که امکاناتی مانند سرویس برای بانوان در نظر نگرفتند و برای افرادی که حقوق برایشان اهمیت داشت از این امر صرف نظر کردند.

* با لایحه کاهش ساعت کارکنان زن، ساعت کاری از ۴۴ به ۳۶ ساعت در هفته کاهش پیدا می کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای برخی از زنان حقوق مهم بوده بنابراین از این قانون استقبال نکردند، این قانون شامل همه کارکنان زن می شد، افزود: لایحه کاهش ساعت کاری زنان کارمند در دولت دهم برای کارکنانی که فرزند زیر هفت سال داشته یا فرزندانشان معلول است در نظر گرفته شد.

آلیا گفت: در حال حاضر این لایحه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است تا زنان با چنین شرایط فوق بتوانند حقوق کار خو درا کامل گرفته و از این مزایا استفاده کنند ولی همچنان این قانون به تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: لایحه کاهش ساعات کاری مربوط به تمام زنان نیست بلکه برای قشر خاصی از جمله افرادی که دارای کودک زیر۷سال، افراد معلول در خانواده و همسر از کارافتاده، روانی، زن سرپرست خانوار، هستند در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه ۸ ساعت از ساعت کاری زنان را که معادل با یک روز کاری این افراد در هفته است را کاهش داده شده است در واقع ساعت کاری از ۴۴ به ۳۶ ساعت در هفته کاهش پیدا می کند که این امری اساسی برای تحکیم خانواده و رسیدگی بیشتر زنان به امور منزل است.