به گزارش پارس به نقل از فارس، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه مراسم آغاز توزیع شیر در مدارس پایتخت اظهار داشت: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان به صورت اختیاری برگزار می شود و آنچه در طور ۲۰ روز گذشته ارزیابی کردم، نشان داد که برای اعزام دانش آموزان به این اردوها، رضایت نامه دریافت می شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته متوجه شدیم که برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموران به دلیل کمبود منابع مالی متوقف می شود.

چهاربند در خصوص برگزاری کلاس های جبرانی برای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: پیشنهادی به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شده است که به تعداد روزهای آموزشی که تعطیل شده است به روزهای تحصیل دانش آموزان در خرداد اضافه شود تا دانش آموزان در تحصیل با مشکل مواجه نشوند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص هزینه های گزاف آموزشگاه های زبان اظهار داشت: آموزشگاه های زبان بر اساس شهریه مصوب فعالیت می کنند و اگر آموزشگاهی مازاد این هزینه را دریافت می کند، می توانند خانواده ها به ادارات آموزش و پرورش مناطق مراجعه کنند تا این موضوع پیگیری شده و هزینه اضافی مسترد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تمام آموزشگاه موظف هستند که یک نمونه از آیین نامه اجرایی و شهریه را در مکان قابل مشاهده والدین و دانش آموزان نصب کنند.