آرا شاوردیان ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌‎های نوین برای افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن گفـت: در سال های اخیر به دلیل کوتاهی برخی از مسئولان و عدم توجه به ضرورت تولید مسکن با ناترازی جدی در عرضه و تقاضا مواجه شدیم و همین امر یکی از عوامل اصلی و موثر بر رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شد.

وی افزود: روند ساخت و ساز در دولت سیزدهم به خوبی آغاز شده و به پشتوانه قانون جهش تولید مسکن این مسیر در حال طی شدن است. هرچند از برنامه ریزی ها عقب هستیم و سرعت ساخت و سازها بسیار پایین است. از این رو حتما باید با استفاده از شیوه های نوین ساخت و ساز دنیا، در کوتاه ترین زمان، ساختمان ها را تکمیل و کمبودها را جبران کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه هر چقدر عرضه مسکن افزایش پیدا کند، بازار نیز به تعادل نزدیکتر و قیمت ها کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: در کنار کمبود عرضه، شاخص های کلان اقتصادی و نوسانات ارزی نیز بر بهای تمام شده خانه ها اثر گذار هستند، اما افزایش سرعت ساخت مسکن به دلیل درگیر کردن تعدادی زیادی شغل و ایجاد اشتغال، تا حد قابل قبولی بر بهبود وضعیت اقتصادی موثر است لذا در شرایط کنونی باید بر این مولفه مهم تاکید بیشتری داشته باشیم.

شاوردیان تاکید کرد: ما دانشمندان و متخصصان حوزه عمرانی فراوانی داریم که استفاده از علم و توانمندی‌های آنها، گام بسیار بلند در جهت بهبود سرعت و کیفیت ساخت و ساز است؛ اما در کنار بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی باید از علوم و تکنولوژی های نوین جهانی نیز استفاده کنیم. در گذشته هم تجربه مشابهی از ورود شرکت های خارجی به حوزه ساخت مسکن داشته ایم.