روح اله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار داشت: در حالیکه ظرفیت کلاس‌های خالی درس در ابتدای مهرماه توسط این عزیزان تکمیل نشد اما هنوز بعد از گذشت 4 ماه از شروع سال تحصیلی پرداختی توسط دولت به آن‌ها انجام نشده که این ظلم بزرگی در حق این معلمان است.

وی افزود: پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی باید اولویت اصلی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این شرایط پرداخت حقوق، چطور می‌‎توان انتظار داشت معلم بدون دغدغه ذهنی در کلاس درس حاضر و اقدام به تدریس کند. شأن و جایگاه معلم برای ما مهم ترین مسئله بوده که با این نحوه مدیریت به هیچ عنوان موارد مد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر شأن معلم رعایت نمی‌شود.

متفکرآزاد گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه با حذف شرکت‌های واسطه‌ای به صورت مستقیم با معلمان خرید خدمتی قرارداد منعقد کرده و حق و حقوقشان را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر همین امروز این معلمان خرید خدمات آموزشی در کلاس‌‎های درس حاضر نشوند، بار آموزشی 22 هزار کلاس خالی به دوش چه کسی خواهد بود؟ اعتراض این معلمان به حق است و باید حق و حقوق آن‌ها را به موقع پرداخت کرد.