شهباز حسن پور ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز،  گفت: بحث رمزارزها یکی از موضوعاتی است که باید سریع‌تر در کشور تعیین تکلیف شوند چراکه امروز در تمامی دنیا از ظرفیت رمزارزها استفاده می‌کنند، هرچند در ایران نیز این فعالیت‌ها وجود دارد اما بعضا به شکل زیرزمینی است. از آنجا که بسیاری از کشورها در حوزه رمزارزها قوانین وضع کرده‌اند، ما نیز باید براساس زیست بوم و ظرفیت‌های داخلی تکلیف رمزارزها را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در توسعه فناوری و کسب و کارهای مرتبط به رمزارزها داریم و با توجه به علاقه‌ای که مردم به این حوزه دارند، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در کسب و کارهای دانش‌بنیان این حوزه صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر سکوهای ملی معاملات رمزارزها در حفظ و اشتغال‌زایی نخبگان این حوزه افزود: محدودیت‌های غیرکارشناسی این ظرفیت‌ها را به صورت رایگان در اختیار رقبای منطقه‌ای قرار می‌دهد و دلیل آن نیز بسیار مشخص است، چراکه کشورهای منطقه به اهمیت موضوع بسیار واقف هستند و به جای محدودسازی اتفاقا برعکس، فضا را برای فعالیت کاربران و نخبگان حوزه رمزارزها فراهم می‌کنند.

حسن پور تصریح کرد:  براساس قوانین بالادستی، وزارت اقتصاد متولی این حوزه است و از مسئولان بانک مرکزی می‌خواهیم درباره اظهارات و تصمیماتی که فحوای آن محدودیت در این حوزه و  نتیجه‌اش خروج نخبگان حوزه است، صرف‌نظر کنند.

وی تاکید کرد: هرچند ریاست بانک مرکزی به اهمیت موضوع واقف است، اما همچنان از کاربران و کسب و کارهای این حوزه و برخی مسئولان به سمت مجلس گلایه‌هایی می‌شود که بعضی از تصمیمات آن نهاد محترم موانعی را برای همه ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: محدودیت‌های غیرکارشناسی کاربران را به سمت سکوهای خارجی و زیرزمینی هدایت می‌کند که انجام تخلفات در آن‌ها بسیار رایج‌تر هستند و هیچگونه شفافیت، امنیت یا کنترلی هم وجود ندارد، ضمن اینکه امنیت دارایی کاربران این حوزه هم در سکوهای غیرشفاف یا خارجی کاملا در خطر است.