سیدکریم حسینی،  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به بررسی لایحه تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: ما در روزهای اخیر هم حضور مستمری در کمیسیون تلفیق داشتیم و هم جلساتی با کارشناسان امر برگزار کردیم کما اینکه آخرین جلسه نیز امروز ظهر با حضور مسئولان سازمان اداری و استخدامی و کارشناسان به منظور تکمیل پیشنهادات و در راستای هماهنگی بیشتر با دولت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نقطه‌نظرات مسئولان حاضر اخذ شد و در اغلب موارد پیرامون احکام مندرج در لایحه توافقاتی حاصل شد و اصلاحات مختصری هم با هماهنگی و پذیرش هر دو طرف کارگروه و مسئولان سازمان اداری و استخدامی انجام شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما در موارد محدودی از احکام هم اختلاف‌نظر داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که به کمترین میزان برسد. چنانچه توافقی در این خصوص صورت نگیرد قطعا پیشنهادات کارگروه به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شود؛ کما اینکه نتایج بررسی احکام در هر یک از چهار کارگروه در نوبت بررسی کمیسیون تلفیق قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: در جلسات کارگروه ها پیشنهاداتی در خصوص سن بازنشستگی، نحوه ادغام صندوق‌های بازنشستگی، احکام اداری و تنوع استخدام‌ها بررسی شده و در اغلب نکات مربوط به آنها توافق صورت گرفت و در مواردی هم که اختلاف‌نظر داشتیم، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به هیات رییسه کمیسیون تلفیق ارسال شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهاد کارگروه اداری و استخدامی برای ساماندهی کارکنان دولت، تاکید کرد: ما در پیشنهادی که برای درج در برنامه هفتم توسعه داشتیم، تاکید کردیم که باید از تنوع قراردادها کاسته شود، همچنین در رابطه با نوع استخدام‌ها بحث جدی داشتیم و بر ضرورت توجه به نظام پرداخت تاکید کردیم که در برنامه توسعه وجود نداشت.