مدیر مؤسسه قرآنی الزهرا(س) شهرستان بردسیر بر پشتیبانی همه اقشار جامعه برای داشتن زندگی قرآنی تأکید کرد و گفت: یکی از اقداماتی که سبب می‌شود افراد جذب مؤسسات قرآنی شوند فراهم کردن محیط جذاب برای قرآن‌آموزان است.

ایجاد انگیزه برای قرآن‌آموزان زهرا مرادخانیان، مدیر مؤسسه قرآنی الزهرا(س) شهرستان بردسیر، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، بیان کرد: فعالیت این مؤسسه برای آموزش دوره‌های متعدد قرآن کریم از سال ۸۴ آغاز شد. همزمان با شیوع ویروس کرونا دوره‌های حفظ قرآن همراه با تفسیر و تثبیت قرآن، تفسیر و ترجمه قرآن و نهج البلاغه به صورت غیرحضوری ادامه یافت و مسابقاتی نیز برگزار شد و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ نفر قرآن‌آموز (از سنین نوجوانی تا میانسالی) در این مؤسسه به یادگیری دوره‌های متعدد مشغول هستند.

مرداخانیان با بیان اینکه بعضی از کلاس‌های مؤسسه از جمله صوت و لحن در حال حاضر حضوری برگزار می‌شود، گفت: تعطیلی بیشتر کلاس‌های حضوری و یا درگیر شدن قرآن‌آموزان با بیماری کرونا سبب شد بسیاری از قرآن دوستان از ادامه کلاس خودداری کرده و این امر باعث رکود در روند پیشرفته در کلاس‌های قرآنی شده است.

وی در ادامه با اشاره به حل نشدن مسئله بیمه فعالان قرآنی به بیان مشکلات مؤسسات قرآنی در شهرستان بردسیر پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اساسی که اکثر مؤسسات درگیر آن هستند مشکل مکان است. به همین دلیل فعالیت‌های‌ مؤسسه قرآنی الزهرا(س) در حال حاضر در حسینیه مسجد ام‌البنین(س) انجام می‌شود. این امر می‌طلبد که مسئولان و خیران شهرستان به مؤسسات قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر مؤسسه قرآنی الزهرا(س) بر پشتیبانی همه اقشار جامعه برای داشتن زندگی قرآنی تأکید کرد و گفت: تمامی مشکلات زندگی انسان‌ها به دلیل دور ماندن از این کتاب آسمانی است و یکی از اقداماتی که سبب می‌شود افراد به فعالیت‌های قرآنی گرایش بیشتری داشته و جذب مؤسسات قرآنی شوند این است که مکان جذابی برای قرآن دوستان و قرآن‌آموزان فراهم کنیم. همچنین با برگزاری مسابقات و همایش‌های قرآنی و تشویق قرآن‌آموزان می‌توان گام‌های بلندی در زمینه پیشرفت قرآن در زندگی خود داشته باشیم.