به گزارش پارس نیوز، مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صبح سه شنبه ( ۱ خرداد ۱۴۰۳ ) با قرائت پیام مقام معظم رهبری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آیت الله موحدی کرمانی با ۵۵ رٱی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری آیت الله موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رییس این مجلس خواهد بود.

موحدی کرمانی کیست ؟

محمدعلی موحدی کرمانی (زاده بهار ۱۳۱۰ در کرمان) روحانی و سیاستمدار ایرانی، نماینده تهران و رئیس مجلس خبرگان رهبری از ۱ خرداد ۱۴۰۳ و امام جمعه موقت تهران از سال ۱۳۹۱ است.

همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بوده‌است. وی تا سال ۱۳۸۴ دارای سمت نمایندگی رهبری در سپاه پاسداران بود.[۴] او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌است. محمدعلی موحدی کرمانی در پی درگذشت محمدرضا مهدوی کنی، در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۳ به اتفاق آرای اعضا، به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

زندگی‌نامه

موحدی کرمانی از مؤسسین جامعه روحانیت مبارز تهران به‌شمار می‌رود که از ابتدا تاکنون به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی فعالیت داشته‌است. وی بعد از انقلاب، در حزب جمهوری اسلامی به عنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری این حزب حضور داشته‌است.

موحدی کرمانی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم کرمان انتخاب شده و پس از ان در ادوار دوم تا پنجم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود. ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس و ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیتهای وی در مجلس بوده‌است. وی همچنین در تمام ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده بوده‌است.

انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری

وی چند روز پیش از انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در اظهار نظری نسبتاً تند راجع به قرارگیری نامش در لیست «خبرگان مردم» منتسب به اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: «باید بگویم که من انقلابی و ولایی و اهل اصول هستم، کسانی که اسم بنده را در لیست‌هایشان می‌آورند، می‌دانند من مواضعم چیست. شنیده‌ام که این اصلاح طلبان هم اسم من را در لیستشان گذاشته‌اند.

من راضی به زحمتشان نبودم! هم آن‌ها می‌دانند و هم مردم می‌دانند که من گروه خونی‌ام به این جریان نمی‌خورد و به این جریان نمی‌چسبم. من انقلابی و ولایت مدار هستم و پایبند به اصول. من مطلع شدم دوستانی که هم گروه خونی ما هستند هم در برخی لیست‌های انحرافی اسمشان را زده‌اند. من توصیه می‌کنم این دوستان هم از این لیست‌ها برائت بجویند و عدم رضایتشان را از این امر اعلام کنند.»