به گزارش پارس به نقل از فارس شاهین نصیری‌نیا در مورد تغییرات در رأس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با توجه به اینکه حسین رضازاده در چند سالی که در فدراسیون بود از سوابق مدیریتی برخوردار نبود مشکلات زیادی در این چند سال در فدراسیون وزنه‌برداری به وجود آورد. در واقع زیرساخت‌ها خراب شد و آن‌طور که باید در این رشته کار نشد.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که پس از او یکی بیاید که فقط حرف نزد و فقط هم شعار ندهد و بتواند پس از چندین سال وزنه‌برداری را تکان دهد بنابراین روزی که احمد سعادتمند آمد و کارنامه و برنامه‌اش را ارائه داد با او صحبت کردم و او را شخص مناسبی برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری دیدم.

نصیری‌نیا در مورد انتخاب علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون گفت: از مرادی به خاطر دوازده سال حضور در فدراسیون و دبیرکلی آسیا شناخت داشتیم و کارهایش را دیده بودیم بنابراین فکر می‌کنم که آزمودن را آزمودن خطاست اما ما یک بار دیگر آزموده را آزمودیم. او حتی در کنفدراسیون آسیا هم کار خاصی نکرد.

وی ادامه داد: وزنه‌برداری امروز به جناح و جناح‌بندی تبدیل شده و هرکسی می‌آید جناح و گروه خود را می‌آورد و هنوز هم کار به همان شکل است. شما ببینید که مرادی در انتخاب‌هایش نیز همان رویه قبلی را پیش گرفته و هنوز هم همان اتفاقات می‌افتد.

ملی‌پوش اسبق وزنه‌برداری ایران در مورد مسابقات آینده تیم ملی گفت: در حال حاضر مسابقات المپیک و جهانی پیش رو است و هر دو رقابت، رقابت مشکلی برای تیم ملی به شمار می‌رود اما برای قدرت‌نمایی و کسب نتیجه خوب باید کسانی را داشته باشید که به عنوان بازو‌های قدرت به شما کمک کنند اما انتصاباتی که انجام شده چنین چیزی را نمی‌گوید.

وی یادآور شد: به طور مثال رئیس هیأت وزنه‌برداری استان قزوین به عنوان دبیر و سخنگوی فدراسیون انتخاب شده است، سؤال من این است که مگر قزوین چند قهرمان حتی در ایران داشته است؟ جالب اینکه او حتی کشتی‌گیر بوده نه وزنه‌بردار. با این وضعیت دیگر چه توقعی می‌توان داشت. اگر اینچنین است من هم از آقای خادم توقع دارم که یک وزنه‌بردار را به عنوان دبیر فدراسیون کشتی انتخاب کند.

نصیری‌نیا گفت: بحث فردی و شخصی مطرح نیست اما مرادی اگر می‌خواهد به وزنه‌برداری کمک کند این راهش نیست. شما دبیر فدراسیون را جلوی من بیاورید و اگر توانست از تکنیک‌های وزنه‌برداری صحبت کند آن وقت مهم است. دبیر فدراسیون که کار اجرایی دارد چطور می‌خواهد برنامه‌های کادر فنی تیم ملی را مورد ارزیابی قرار داده و به آنها عمل کند.

وی یادآور شد: حضور فردی که در رشته دیگری بوده و کارنامه خاصی هم نداشته نشان‌دهنده همان جناح‌بندی‌هاست. او چون در گذشته هم با مرادی کار می‌کرده حالا هم باید پست بگیرد. البته منظور من فقط دبیرکل نیست. در سمت‌های دیگر هم همین اتفاق افتاده و غیرکارشناسان پست گرفته‌اند.

نصیری‌نیا افزود: مطمئن باشید پس از اینکه خروجی جلسات کمیته فنی و تصمیمات نهایی آنها به نحوه دیگری به اجرا در آمد آن زمان بزرگان وزنه‌برداری نیز که در کمیته فنی هستند هم دلسرد خواهند شد چون دبیر فدراسیون این‌کاره نیست.

وی با بیان اینکه اوضاع با زمان رضازاده هیچ تفاوتی نکرده است، گفت:‌ یکسری آدم آورده‌اند اما حرف آخر را خودشان می‌زنند یا آدم‌هایی می‌آیند که مثل خودشان صحبت کنند و بیچاره وزنه‌برداری که مدام بین این دو گروه پاس‌کاری می‌شود.

نصیری‌نیا گفت: اگر علی مرادی، علی مرادی شده است، با وجود کسانی مثل من این اتفاق افتاده نمی‌خواهم اسم ببرم اما کسانی که هم گروه و هم سن و سال من بودند او را علی مرادی کردیم. اما او فقط به جناح‌بندی فکر می‌کند و هنوز همان مسائل که در گذشته در ذهنش بوده است وجود دارد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد همکاری با این فدراسیون را ندارد، چون نشان داده‌اند به فکر وزنه‌برداری و ورزشکارانش نیستند تأکید کرد: مرادی تا دیروز می‌گفت رضازاده از نصیری‌نیا استفاده‌ای نمی‌کند و من شاهین را برمی‌گردانم اما حالا که برگشته‌ام یک نظر هم از من نگرفته‌اند. رویه همان رویه است و هیچ چیزی تغییر نکرده است و بعید است با این شرایط آینده روشنی در انتظار وزنه‌برداری باشد.