هنگ کردن گوشی یکی از معضلاتی است که حداقل یکبار با آن مواجه شده اید. عوامل زیادی می توانند دلیل هنگ کردن گوشی باشند؛ ما به شما یاد می دهیم در صورت بروز این مشکل چه کاری برای رفع هنگ کردن گوشی انجام دهید. در ابتدای این مقاله به بررسی این عوامل پرداخته ایم، سپس راهکارهایی برای پیشگیری از هنگ گوشی را در اختیارتان گذاشته ایم.

هنگگوشی سامسونگ - رفع هنگ کردن گوشی

دلایل عمده هنگ کردن گوشی چیست ؟

نامناسب بودن رم گوشی

عمدتا کاربران با یک چالش دو گانه مواجه هستند ، این چالش بین اپلیکیشن های خیلی زیاد و رم خیلی کم همواره وجود داشته و کم بودن رم و اجرای چندین برنامه کاربردی روی گوشی ، باعث هنگ کردن گوشی می شود.

دانلود برنامه از فروشگاه های نامعتبر

اغلب کاربران یک برنامه فوق العاده را با یک برنامه مشابه با قیمت ارزان یا رایگان عوض می کنند و ترجیح می دهند از سایت های مختلف که اعتباری هم به صحبت سایت و فروشگاه نیست خریداری ، دانلود و نصب کنند.

ویروسی شدن گوشی تلفن همراه

هر دستگاهی توسط ویروس های مختلف همواره مورد تهدید است و هر کدام از آنها می تواند یه قسمتی از فعالیت گوشی را مختل و در نتیجه مشکل هنگ کردن گوشی را به وجود آورند. یادتان باشد گوشی شما مدام نیاز به محافظت دارد.

ذخیره کردن برنامه ها و اطلاعات در حافظه خارجی

ذخیره کردن اطلاعات و فراخوانی آنها از حافظه خارجی رم را بیشتر درگیر کرده و علاوه بر زمان بر بودن بارگذاری عملکرد بهینه رم را نیز مختل می کند.

عملکرد ضعیف باتری و عدم شارژ به موقع آن

در صورتی که باتری گوشی ضعیف شده باشد و همیشه با درصد شارژ کم از گوشی استفاده کنید باعث بروز مشکل می شود.

قدیمی شدن نسخه سیستم عامل

برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی آن را آپدیت کنید.

گوشی هنگ ئکرده - رفع هنگ کردن گوشی

بهترین روش های رفع هنگ کردن انواع گوشی

در ادامه این بخش به 10 مورد از بهترین روش های جلوگیری یا رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل می‌پردازیم. بنابراین اگر گوشی شما هم با این مشکل مواجه هست و گاها هنگ می‌کند، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با موبایل کمک همراه باشید.

نخریدن گوشی های پایین و میان رده

گوشی های میان رده و پایین رده که در مقایسه با گوشی های پرچمدار و درجه یک بازار قیمت پایین تری دارند از بستر سخت افزاری ضعیف تری هم بهره می‌برند، بنابراین طبیعتا بیشتر از گوشی های رده بالا مستعد به وجود آمدن لگ و تاخیر هستند.

پس دوری کردن از این گوشی ها و نخریدن آن ها می‌تواند یکی از روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون باشد.

اگر می‌خواهید اوج قدرت و سرعت عمل یک گوشی را تجربه کنید، جدیدترین پرچمدار اپل یا سامسونگ را خریداری کنید و مطمئن باشید با مشکل هنگ کردن و کندی عملکرد رو به رو نخواهید شد.

البته فراموش نکنید که برای خرید گوشی های پرچمدار باید چندین میلیون تومان هزینه کرد و خیلی از کاربران توانایی انجام این کار یا تمایل انجام این کار را ندارند!

جلوگیری از پر شدن حافظه رم ؛ رفع هنگ کردن گوشی

تمام گوشی های موبایل دارای حافظه رم (RAM) هستند. حافظه رم نقش بسیار مهمی در سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن ایفاء می‌کند.

هرچقدر رم گوشی ظرفیت بیشتری داشته باشد، دستگاه می‌تواند تعداد تسک های بیشتری را به طور همزمان تجزیه و تحلیل نماید و هنگ هم نکند. بدین ترتیب سرعت عمل دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

پر شدن حافظه رم می‌تواند یکی از اصلی ترین عوامل موجود برای کندی عملکرد و هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون محسوب شود. برای مثال اگر رم گوشی شما 2 گیگابایت ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های متعددی در پس زمینه و حالت مولتی‌تسکینگ آن فعال و نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت رم دستگاه را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی عملکرد رو به رو خواهید شد.

همیشه سعی کنید با روش های گوناگون و کنترل تسک های فعال در پس زمینه گوشی از پر شدن حافظه رم آن جلوگیری به عمل آورید. این مسئله می‌تواند کمک به سزایی به جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون شما بکند.

جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی

پر شدن حافظه داخلی گوشی هم یکی دیگر از عوامل مهمی است که می‌تواند منجر به هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون شود. خیلی از افراد تصور می‌کنند با نصب حافظه جانبی دیگر این مشکل رفع می‌شود.

اما در واقع اینطور نیست و نصب حافظه جانبی به مرور زمان منجر به کند و کندتر شدن دستگاه می‌شود، چون با نصب این حافظه دائما حجم اطلاعت ذخیره شده در گوشی افزایش می‌یابند و این مسئله منجر به زیر فشار قرار گرفتن دستگاه و کندی عملکرد آن می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید از هنگ کردن گوشی سامسونگ یا آیفون اپل خود جلوگیری کنید، اجازه ندهید که حافظه داخلی آن پر شود. این مسئله یکی از تاثیرگذارترین روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون است.

هنگ کردن آیفون - رفع هنگ کردن گوشی

ریست فکتوری برای رفع هنگ کردن گوشی

اگر گوشی شما کند شده و این مسئله به شدت شما را آزار می‌دهد، فکتوری ریست کردن دستگاه می‌تواند مشکل را برطرف سازد. با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات ذخیره شده در آن را از دست می‌دهید و تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه و مثل روز اولش بازگردانده می‌شود.

این امر سبب خواهد شد که سرعت عملکرد گوشی افزایش یافته و مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون برطرف شود. انجام فکتوری ریست هم در آیفون ها و هم در گوشی های اندرویدی یکی از بهترین روش های موجود برای افزایش سرعت عملکرد دستگاه و جلوگیری از بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن است. 

ورود ویروس به گوشی

در طول روز ممکن است با لینک ها و همچنین وب سایت های متعددی روبرو شویم که شاید در ظاهر مشکلی نداشته باشند، اما در باطن وقتی که شما آنها را انتخاب می کنید، نوعی بدافزار را به گوشی شما بدون هرگونه دسترسی وارد خواهند کرد و از این رو علیرغم کند شدن گوشی، اطلاعات گوشی شما نیز نابود خواهند شد.

از این رو توصیه ابتدایی که در این زمینه داریم این است که آنتی ویروس معتبر به همراه لایسنس اختصاصی بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. همچنین توصیه می شود که به هیچ وجه بر روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.

ریستارت گوشی برای رفع هنگ کردن گوشی

ریستارت کردن گوشی یکی از روش های موقتی است که خیلی از کاربران آن را به عنوان یکی از موثرترین روش های رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون مورد استفاده قرار می‌دهند.

زمانی که شما گوشی را ریستارت می‌کنید اطلاعات تمام منابع آن خالی و از نو راه اندازی می‌شوند و به نوعی جانی تازه می‌گیرند، بنابراین طبیعی است که سرعت عملکرد دستگاه حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده افزایش یابد و مشکل هنگ کردن گوشی برطرف شود.

فعال بودن دانلود خودکار

در گوشی های اندروید، قابلیت دانلود خودکار در برنامه هایی مانند گوگل پلی، از همان ابتدا فعال می باشد. برای مثال زمانیکه شما برای اولین بار گوشی اندرویدی را روشن می کنید و حساب جیمیل خود را در آن وارد می کنید، شروع به دانلود خودکار آپدیت تمامی برنامه ها می کند.

زمانیکه گوشی شما به‌صورت خودکار شروع به آپدیت می کند، علیرغم استفاده از داده، رام زیادی را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه گوشی شما کند خواهد شد. از این رو برنامه هایی که به‌صورت خودکار دانلود می کنند را غیرفعال کنید.

حذف اپلیکیشن های مخرب یا بلوت‌ویر (Bloatware)

برخی از اپلیکیشن های خاص به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حجم زیادی از منابع گوشی را مورد استفاده قرار می‌دهند و منجر به کندی عملکرد دستگاه خواهند شد.

به این دسته از اپلیکیشن ها اصطلاحا بلوت‌ویر گفته می‌شود. شما می‌توانید با حذف اپلیکیشن مخرب و بلوت‌ویرها از حافظه گوشی خود مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون را برطرف کنید.

همیشه سعی کنید از نصب اپلیکیشن های ناشناخته و متعدد در گوشی جلوگیری به عمل آورید چون این مسئله به شدت در کندی عملکرد دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

نصب اپلیکیشن های متعدد و غیرکاربردی در گوشی ها به هیچ عنوان درست نیست و یکی از اصلی ترین عوامل به وجود آمدن لگ، تاخیر و هنگ کردن دستگاه محسوب می‌شود.

باز بودن همزمان چندین برنامه ؛ رفع هنگ کردن گوشی

یکی از قابلیت های اصلی گوشی های هوشمند این است که می توانند از چندین برنامه همزمان باز، پشتیبانی کنند. ما انکار کننده چنین قابلیتی نیستیم.

اما باز بودن همزمان چند برنامه، در چه صورتی می تواند باعث کند شدن گوشی شود؟ تصور کنید رام یا همان حافظه کش گوشی شما 4 گیگابایت می باشد.

حدودا 1 گیگابایت از این فضا، در اشغال سیستم عامل می باشد. اما زمانیکه شما همزمان 7 یا 8 برنامه در چنین گوشی اجرا می کنید، شروع به پر شدن حافظه رام خواهد نمود.

برای مثال شاید 3.3 گیگابایت از رام شما پر شود. در این صورت گوشی شما کند خواهد شد و راهکار هم این می باشد که برنامه باز غیر ضروری را ببندید.

چرا گوشی هنگ می کند - رفع هنگ کردن گوشی

انتقال عکس و فیلم ها به کامپیوتر

اغلب کاربران فقط با دوربین گوشی های موبایل خود عکس و فیلم ضبط می‌کنند و دیگر به آن عکس و فیلم ها کار ندارند! این عکس و فیلم ها به تدریج در حافظه گوشی ذخیره شده و حجم آن ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

بدین ترتیب در دوره خاصی بخش عظیمی از حافظه گوشی توسط عکس و فیلم های آن اشغال خواهد شد. در این شرایط به احتمال زیاد شاهد بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خواهید بود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم همیشه در بازه های زمانی مشخص عکس و فیلم هایی که با دوربین گوشی ذخیره کرده‌اید را به کامپیوترتان منتقل کنید. بدین صورت حافظه داخلی گوشی خالی شده و احتمال بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون کاهش می‌یابد.

نصب برنامه مدیریت باتری برای رفع هنگ کردن گوشی

برنامه های مدیریت باتری، از برنامه هایی هستند که از چند سال گذشته تاکنون در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار گرفته اند. اما این برنامه ها به‌جای آنکه ابزاری برای افزایش سرعت گوشی کار کنند، بیشتر باعث کندی گوشی می شوند.

همچنین بنابر کارایی که این برنامه ها دارند، هم باعث تخلیه سریعتر باتری می شوند و هم اینکه در کنار پر شدن حافظه رام گوشی، باعث داغ شدن گوشی نیز خواهند شد.

از این رو عدم وجود این برنامه ها، کاربرد بیشتری نسبت به زمانیکه بر روی گوشی نصب شده اند، دارند. پس این برنامه ها را حذف کنید و صرفا خودتان باتری گوشی را مدیریت کنید.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

شاید برایتان عجیب باشد اما در خیلی از موارد دیده شده که داغ شدن گوشی در اثر اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین برای مدت زمان طولانی منجر به کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

بنابراین بهتر است تا حد امکان از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی دوری کنید. این مسئله به ویژه زمانی محسوس تر می‌شود که گوشی شما یک گوشی میان رده باشد و در حین اجرای بازی بیشتر تحت فشار قرار گیرد.

پس عدم اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن می‌تواند به عنوان یکی دیگر از روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش ویجت ها، انیمیشن ها و غیره

تمام جلوه های بصری که در گوشی فعال هستند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه خواهند شد. برای مثال در گوشی های اندرویدی نصب تعداد زیادی ویجت سبب می‌شود که بخش بیشتری از رم گوشی درگیر آنالیز اطلاعات این ویجت ها شود و دائما پر باشد.

بدین ترتیب اگر رم گوشی ظرفیت کمی داشته باشد به مشکل بر می‌خورد و ممکن است لگ، تاخیر و هنگ کردن های بیشتری در آن اتفاق بیفتد. همچنین انیمیشن ها و جلوه های بصری هم می‌توانند منجر به کند شدن عملکرد گوشی شوند.

زمانی که جلوه های بصری و انیمیشن های بیشتری در گوشی فعال باشند، فشار بیشتری هم روی پردازنده دستگاه برای آنالیز اطلاعات مربوط به آن ها اعمال می‌شود.

این امر هم می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد گوشی شود. بنابراین با کاهش تعداد ویجت ها، انیمیشن ها و جلوه های بصری می‌توانید به طور قابل توجهی از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خود جلوگیری به عمل آورید.

آنتی ویروس گوشی - رفع هنگ کردن گوشی

سعی کنید بیشتر مواقع همه اعلان های گوشیتونو پاک کنید

ما بارها اعلان ها را دریافت کردیم ، خصوصاً وقتی از اینترنت استفاده می کنیم. بسیاری از اعلان ها در نوار اعلان ها می توانند

اندکی به حافظه تلفن (RAM) ما آسیب بزنند.

برای رفع هنگ گوشی کافیست نوار اطلاع رسانی بروید> اعلان مورد نظر را فشار دهید > به اطلاعات برنامه بروید> اعلان را خاموش کنید.

روش دیگر

یا به راحتی می توانید به تنظیمات> برنامه ها > برنامه های در حال اجرا > به برنامه بروید که اعلان های ناخواسته شما را هل می دهد > و اعلان ها را خاموش کنید.

آپدیت سیستم عامل رفع هنگ کردن گوشی

یکی از روش های بسیار مهمی که کمتر کاربری به آن توجه می‌کند آپدیت سیستم عامل است. آپدیت هایی که برای سیستم عامل گوشی شما منتشر می‌شوند شامل تغییراتی هستند که گاها روی سرعت عملکرد گوشی تاثیر مثبت و به سزایی دارند و منجر به رفع مشکلات و باگ هایی همچون هنگ کردن سامسونگ و آیفون می‌شوند.

بنابراین سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود چه در اندروید و چه در iOS را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید. آپدیت هایی که برای گوشی شما منتشر می‌شوند بدون دلیل نیستند و حاوی تغییرات مهمی خواهند بود که شاید شما در نگاه اول متوجه آن ها نشوید اما به مرور این تغییرات را حس خواهید کرد.

چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیاندازیم

خاموش و روشن کردن مجدد گوشی همراه 

هنگام هنگ کردن گوشی موبایل در مرحله اول اطمینان پیدا کنید که باتری موبایل از شارژ کافی برخوردار باشد. زیرا در غیر این صورت موبایل پس از راه اندازی مجدد، ممکن است روشن نشود.

در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کنید و بعد از چند ثانیه دوباره آن را داخل دستگاه گذاشته و موبایل خود را روشن کنید. البته جداکردن باتری گوشی‌های امروزی کار آسانی نیست.

یک راه خاموش کردن گوشی‌های هوشمند استفاده از دکمه پاور و فشردن آن به مدت طولانی است. البته در تلفن همراه‌های مختلف، برای گوشی هنگ کرده خاموش نمیشه دستگاه راه‌های متفاوتی وجود دارد.

در برخی مدل‌ها لازم است به صورت همزمان کلید پاور و کلیدهای کم کردن یا زیاد کردن صدا را نگه دارید. ضمن اینکه در گوشی‌های آیفون می‌توانید دکمه هوم و پاور را باهم فشار بدهید.

وقتی که گوشی اصلا خاموش نمی شود

در این مرحله شما باید گوشی موبایل را به حالت روشن نگه دارید تا باتری گوشی به طور کامل خالی شود. شاید روند این مرحله مقداری زمان بر باشد ولی می توانیم در آخر مطمئن شویم که گوشی به طور کامل خاموش شده است.

در مساله چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم ، شاید هر گوشی مقدار ظرفیت باتری خود را دارا باشد ولی می توانیم این موضوع را با اطمینان بگوییم که گوشی ها در نهایت خاموش می شوند.

اگر اشکالات گوشی ما خیلی زیاد بود می توانید گوشی خود را به یک تعمیرکار تعمیرات تخصصی موبایل معتبر نشان دهید.همینطور ممکن است این چگونه گوشی هنگ کرده را درست کنیم از نرم افزار های نصب شده داخل گوشی باشد که بهتر است این موارد نیز برطرف شود.

داغ شدن گوشی - رفع هنگ کردن گوشی

چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم

چگونگی راه اندازی مجدد تلفن همراه چگونه گوشی هنگ کرده را درست کنیم در گوشی‌های با باتری ثابت و غیر جدا شونده

۱- آرام باشید و به طور همزمان ورودی‌های متعدد و زیادی به گوشی ندهید که این مورد می‌تواند گوشی را به شدت داغ کرده و باعث بروز مشکل اصلی‌تری گردد.

۲- چند لحظه کوتاه صبر کنید و اجازه دهید پردازشگر گوشی کمی سیستم را بارگیری کند (بهتر است که همیشه بارگیری گوشی در حالت گوشی هنگ کرده خاموش نمیشه و با اتصال به اینترنت یا خودکار فعال باشد).

۳- دکمه‌های ترکیبی مختص مدل گوشی خود را حتما از اینترنت و یا دفترچه راهنمای کاربردی گوشی چک کنید و از دکمه‌های ترکیبی ضروری آن مطمئن شوید برای اکثر تلفن‌های اندرویدی باید ۱۰ تا ۲۰ ثانیه توأمان دکمه‌های Volume down ،Volume Up و power key را فشار دهید (این اطلاعات در وب سایت تخصصی هر نوع مدل گوشی اندرویدی موجود است).

۴- با یک دست دکمه‌های گفته شده را برای چند ثانیه و تا زمان واکنش دادن گوشی به این اقدام فشار دهید.

۵- صبر کنید تا اعداد و داده‌ها بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند.

۶- تا لحظه‌ای که تلفن همراه‌تان لرزش کند دکمه‌ها را نگه دارید.

۷- پس از این حالت راه اندازی مجدد نرم افزار در گوشی انجام می‌شود اکنون می‌توانید یک مرحله جلوتر رفته و گوشی را روشن کنید. اگر چه پیشنهاد می‌شود در روشن کردن مجدد گوشی عجله نکنید و اجازه دهید داده‌ها به صورت کامل بارگیری شوند و گوشی نیز از داغی خارج شده و پس از خنک شدن اقدام به روشن سازی گوشی کنید.

چگونگی خاموش کردن و راه اندازی مجدد گوشی هنگ کرده SAMSUNG بدون قابلیت جدا شوندگی باتری

هنگ کردن موبایل - رفع هنگ کردن گوشی

در وهله اول باید اطمینان حاصل کنید که گوشی‌تان کاملا شارژ شده و شارژ دارد.

۱- دو کلید کاهنده صدا Volume down (-) و خاموش/ روشن Power Button را به صورت همزمان و برای مدت ۷ ثانیه نگه دارید.

۲- دستگاه شما آرم سامسونگ SAMSUNG را مجدداً راه‌اندازی کرده و نمایش می‌دهد.

۳- سعی کنید در اولین فرصت سیستم نرم افزار گوشی خود را به روز کنید تا حدود زیادی پس از به روز رسانی نسخه نرم افزار از بروز مجدد چنین اتفاقی جلوگیری شود با رفتن به setting / software update/ به روز رسانی گوشی را کامل انجام دهید و اگر نسخه‌جدید موجود بود آن را بارگیری نمایید.

۴- توصیه می‌شود قبل از بارگیری نسخه به روز شده نرم افزار حتما به یک اینترنت قدرتمند Wifi متصل باشید تا بارگیری به صورت کامل و سریع‌تر انجام شود و هزینه اضافی برای تلفن همراه‌تان نداشته باشد.

۵- قبل از به روز رسانی نرم افزار حتما از فضای ذخیره سازی کافی در گوشی اطمینان حاصل کنید.

چگونه گوشی هنگ کرده را ریست کنیم

همون‌طور که گفتیم امروزه اکثر گوشی های جدید از نوع باتری داخلی هستند یعنی باتری گوشی به آسانی مدل‌های قبلی نیستند که وقتی هنگ کردند درشان بیاورید و دوباره باتری موبایل را داخل گوشی بگذارید تا درست شود! شاید این سوال برای شما پیش بیاد که موقع هنگ کردن چطور باید گوشی رو گوشی هنگ کرده خاموش نمیشه یا ریست کنیم.

روش کلی:

معمولا تو اکثر گوشی‌ها تو حالت هنگ و یا غیرهنگ، اگه دکمه Power (خاموش روشن کردن گوشی) رو به مدت طولانی نگه دارید گوشی خاموش میشود. ولی اگه این کار جواب نداد، به راهنمایی مربوط به گوشی خودتان در پایین مراجعه کنین.

رفع هنگ کردن گوشی آیفون

تو گوشیهای اپل دکمه‌های Home (دکمه گرد پایین وسطی گوشی) و دکمه Power (دکمه خاموش روشن کردن گوشی) را باهم دیگر نگه دارین تا گوشی ریست بشود. به همین راحتی!

رفع هنگ کردن گوشی Samsung

در گوشی ها یا تبلت‌های جدید سامسونگ مثل A7، A8، Note5، S6 و... که اکثرا امکان درآوردن باتری رو ندارند، می‌توانید به این روش عمل کنین:

دکمه‌های Volume Down + Home + Power (دکمه کاهش صدا، دکمه وسطی پایین گوشی و دکمه روشن خاموش کردن گوشی) را باهم نگه دارید تا وقتی که گوشی به منوی دانلود مود (Download Mode) برود.

حالا دکمه Volume Down رو یکبار فشار دهید تا گوشی ریست شود. این روش در اکثر گوشی های سامسونگ جواب میدهد، حتی آنهایی که باتری گوشی درمی آید، یعنی با این روش دیگر نیازی به درآوردن باتری ندارید.