امسال اربعین ۱۴۰۰ با ظرفیت محدود برگزار می شود. کشور عراق به دلیل کرونا برای اربعین ۱۴۰۰ شروطی گذاشته است. واکسیناسیون مهمترین شرط عراق برای حضور در اربعین ۱۴۰۰ است. زوار اربعین ۱۴۰۰ از طریق مرز هوایی اعزام می شوند.


به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پیاده‌روی اربعین از کیلومترها قبل از کربلا در روزهای اخیر آغاز شده است و هزاران عاشق حسینی از مسیرهای دور و نزدیک در حال حرکت به سمت کربلا هستند.

در مسیر زائران اربعینی و به ویژه در استان ذی قاره، بسیاری از موکب‌داران عراقی که در سال‌های گذشته شاهد حضور زائران ایرانی که از مرز شلمچه و چذابه وارد این کشور می‌شدند، بودند، اکنون در نبود زوار ایرانی برای سهولت تردد و ورود زائران اربعین از ایران اسلامی دست به دعا شدند و از زائران اربعین هم می‌خواهند تا دعا کنند عاشقان حسینی از ایران بتوانند مجوز ورود به این کشور را بگیرند.

علاوه بر این، برخی از زائران اربعین حسینی در نبود برادران ایرانی در حماسه اربعین، یادی از ایرانیان کردند و در فضای مجازی نیز تصاویری از راهپیمایی اربعین منتشر کرده و به نیابت از ایرانیان قدم برداشتند و برخی دیگر لحظه شماری می‌کنند تا پس از یک سال وقفه باز هم میزبان زائران ایرانی باشند.

به گزارش فارس، هنوز ویزای ایرانیان صادر نشده است و هیچ زائر و خادمی از کشورمان به پیاده روی اربعین مشرف نشده است. به گفته مسؤولان اعزام‌های اربعین از ۲۸ شهریور آغاز خواهد شد.