هومن جعفری - طنزنویس

 


1. حساب کنید از آخرین باری که هفته قبل برای شما طنز نوشتم تا امروز، قیمت دلار و طلا چقدر رفته بالا، درنتیجه حق التحریر نوشتن این طنز چقدر آمده پایین! یعنی سابقه حق التحریر این ستون پنج دلار جهانگیری بود الان دو دلار میدان فردوسی است! بعد شما انتظار دارید من دست‌ودلم به طنز نوشتن برود؟ آن‌هم با این اصفهانی‌هایی که ما در بخش مالی این سایت در خدمتشان هستیم؟ می‌ترسم فردا بگویند همه‌چیز گران شده حق التحریرت را نصف کردیم!

2. وزیر جوان آقای آذری جهرمی در اقدامی دمش گرم گرایانه، فهرست تمام شرکت‌هایی واردکننده موبایل را منتشر کرده که با دلار جهانگیری موبایل خریده‌اند با دلار فردوسی به پاچه ملت فروکرده‌اند! جالب‌ترش اینکه یکی از این شرکت‌ها تنها یک ماه است که وارد کار واردات موبایل شده و بیشترین سهم را از دلارها و یوروهای دولتی دارد. آقای دادستان بیا وسط میدان ببینیم چند مرده حلاجی برادر!

3. یک برادری سایتی را هک کرد و پنج هزار خودرو را وارد کشور نمود! به همین راحتی! ما هم هویج! بعدش خبر آمد واردات خودرو ممنوع شده و قیمت آن خودروهای وارداتی چند برابر شد. ما هم جیگر! یعنی به خدا اگر فهمیده باشیم طرف از خودشان بوده، هک نکرده‌اند، خودی‌ها وارد کرده‌اند، خودی‌ها مجوز داده‌اند، خودی‌ها پلاک کرده‌اند، خودی‌ها واردات خودرو را ممنوع کرده‌اند خودی‌ها هم دورهم مشغول نوش جان کردن نان و خاویارشان هستند. خیلی زرنگید. هیچ‌کسی نفهمید کار خودتان بوده. بابا چقدر شما کارتان درست است! آقای دادستان بفرما!

4. مملکت را دارند عین زامبی می‌خورند بعد دادستان عزیزمان که باید الان با شمشیر آخته وسط بازار ارز و دلار و طلا دنبال مفسد اقتصادی بگردد و حواسش به این باشد که چه کسی سایت را هک کرده و چه کسی پنج هزار خودرو را وارد کشور نموده، گیر داده که در ورزشگاه آزادی چه اتفاقاتی افتاده! عزیز دل! ورزشگاه آزادی را بی‌خیال شو. کشور را بچسب! خوردند و بردند و از کشور هم خارج کردند شما دنبال قاتل بروسلی می‌گردی؟

5. یک تشکری هم بکنیم از آقای روحانی که تشریف بردند توچال! از این واضح‌تر نمی‌شد به این مردم نشان داد که اوضاع به بند کفش رئیس‌جمهور هم نیست. دمت گرم حسن جان! خیلی سالاری!

6. خبر آمده پنج هزار آقازاده قرار است از آمریکا دیپورت شوند و 160 میلیارد دلار دارایی دزدی‌شان از جیب مردم هم توسط آمریکا بلوکه شود. الان سؤال اینجاست که آیا مثل دزدی که به دزد بزند شاه‌دزد است، سرجای خودش باقی می‌ماند یا خیر و سؤال مهم‌تر اینکه این پنج هزار نفر قرار است دوباره بیایند اینجا جیب‌هایشان را پرکنند و بعد برگردند فرنگ یا چی؟ اینجا دیگر چیزی برای بخوربخور نداریم. تشریف ببرید مناطق بیابانی همراه با چهارپایان یونجه  مصرف کنید که البته حیف یونجه!