رضا کیانیان در نخستین تجربه کارگردانی خود در کنار هنرمندان حرفه‌ای با گروهی از هنرمندان جوان نیز همکاری می‌کند. علی کیانیان که دانش آموخته رشته موسیقی است ساخت موسیقی و طراحی صدا را بر عهده دارد. او پیش از این به عنوان آهنگساز با چند گروه نمایشی دیگر همکاری داشته است.

پیش از این حضور هدایت هاشمی و بهاره رهنما به عنوان دو همبازی کیانیان در اجرای این نمایش قطعی شده بود. سعید ملک، آرش علی نژاد، رعنا خطامی، بهزاد حاجی حسنی، حسین شریعت‌مداری و ساغر تاجیک به عنوان هنرمندان جوان نیز به این گروه پیوسته‌اند.

همچنین لهراسب بیات طراحی پوستر، بروشور و بیلبورد، داوود امیری نورپردازی این اجرا را به عهده دارند. نیز در این نمایش روی صحنه می‌روند.

متن این نمایش نوشته دوشان کواچویچ است و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است و رویکردی کمدی اجتماعی دارد. نمایش «حرفه‌ای» با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان و با ترجمه ایرج امامی به صحنه می‌رود و تهیه کننده آن نور‌الدین حیدری ماهر است. کیانیان پیشتر در سال 83 در این اثر با عنوان «حرفه‌ای‌ها، یک کمدی غمگین» به کارگردانی بابک محمدی در فرهنگسرای نیاوران و تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در کنار  احمد ساعتچیان و مریم سعادت بازی کرده بود.

«حرفه‌ای» از نیمه دوم بهمن ماه در سالن «پالیز» به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان)، خیابان سپند، شماره 69  اجرا می‌کند. جزییات پیش فروش بلیت این نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.

مهدی پاکدل و کوروش تهامی هم به ”کابوس حضرت اشرف“ پیوستند

پس از پیوستن حمیدرضا نعیمی، کارگردان و بازیگر سرشناس تئاتر ایران،‌ در تازه‌ترین نمایش حسین پاکدل، مهدی پاکدل و کوروش تهامی هم به این نمایش پیوستند. پیش از این حضور  محمد صادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه و مرتضی آقاحسینی در «کابوس حضرت اشرف» قطعی شده بود. بازیگران این نمایش که نویسندگی و کارگردانیش به عهده حسین پاکدل است، چند ماهی است برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر، سالن همایشهای نشر ثالث و پلاتوهای خصوصی تمرین می‌کنند.

این نمایش «کابوس حضرت اشرف»  اجرای عمومی خود را در تالار ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر پس از سه اجرای جشنواره فجر آغاز می‌کند و تا پایان سال 95 میزبان مخاطبان هنر نمایش است. در این نمایش ایمان افشاریان به عنوان دراماتوژ، حسین پاکدل را یاری می‌کند.

«کابوس حضرت اشرف» همانند کارهای اخیر حسین پاکدل از جمله نمایشهای حضرت والا، امر ملوکانه، عشق و عالیجناب و یک صبح ناگهان بخشی از حوادث تاریخ معاصر ایران را دست‌مایه درام خویش قرار داده است. نویسنده و کارگردان در این نمایش در بستری مدرن شکلى مدرن مفاهیم مد نظرش را با استفاده از زبان گروتسک مطرح می‌کند.

ایمان یزدی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)،  ماریا حاجیها (طراح گریم)، ایمان افشاریان و مهدی پاکدل (طراح صحنه)، سوده شرحی (طراح لباس)، نورالدین حیدری ماهر (مجری طرح) و مریم نراقی (مشاور رسانه‌ای) از دیگر عوامل این نمایش هستند. نمایش «کابوس های حضرت اشرف» در بهمن و اسفند سال جاری میزبان مخاطبان هنر تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر است.

نمایش «قوی‌تر» در سالن استاد پرستویی روی صحنه رفت

نمایش «قوی‌تر» به نویسندگی آگوست استریندبرگ و کارگردانی سارا رهبری‌نیا از روز یکشنبه، سوم بهمن‌ماه در تماشاخانه استاد پرستویی میزبان علاقه‌مندان تئاتر شد. نمایشنامه این اثر را جواد عاطفه ترجمه کرده است.

ویدا سادات یزدی، رضا محمودی، غزاله محمودی و حسن والوبیان در نمایش «قوی‌تر» بازی می‌کنند. همچنین ویدا سادات یزدی (دستیار کارگردان)، فرشاد عطایی (طراح نور) و علیرضا عالی (عکاس)، رهبری‌نیا را در این نمایش همراهی می‌کنند. طراحی صحنه و لباس نمایش نیز بر عهده خود کارگردان بوده است.

در خلاصه‌داستان «قوی‌تر» آمده «تو حتی نتونستی عشق یه مرد، لاله‌ها و احساساتت‌رو برای خودت نگه داری؛ اما من تونستم همه اونا رو حفظ کنم. تو نتونستی زندگی‌ کردن‌ رو از نویسندگان محبوبت یاد بگیری؛ اما من تونستم. تو حتی یه اسکیل برای دل‌خوشیت نداری؛ حتی اگه اسم پدرت اسکیل بوده باشه.»

سارا رهبری‌نیا پیش از این با نمایشنامه «پزشک نازنین» در جشنواره نمایشنامه‌خوانی نور شرکت داشته که در بخش کارگردانی مورد تقدیر قرار گرفت. این کارگردان در جشنواره نمایشنامه‌خوانی نمای سال با متن «تجربه‌های اخیر» حضور داشت.

مدت زمان نمایش «قوی‌تر» پنجاه دقیقه است و اجراهای این نمایش تا روز 18 بهمن ادامه دارد. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند هر روز غیر از شنبه‌ها، رأس ساعت 20 به نشانی خیابان انقلاب، بعد از پل حافظ، خیابان ویلا (استاد نجات‌اللهی)،کوچه مراغه، پلاک 2، تماشاخانه گندم، سالن استاد پرستویی مراجعه کنند. سایت تیوال در نشانی http://www.tiwall.com/theater/ghavitar2 نیز برای رزرو و خرید بلیت در اختیار تماشاگران است.