بعد از معرفی فیلم «فروشنده» از سوی کشورمان به اسکار، فیلم فارسی زبان دیگری نیز از سوی انگلیس به عنوان نماینده سینمای بریتانیا در مراسم اسکار انتخاب شد.
 
«زیر سایه» ساخته بابک انوری کارگردان ایرانی ساکن لندن ساخته شده و داستان آن درباره دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. در خلاصه داستان فیلم «زیر سایه» به بمباران خانه‌ای در تهران که یک مادر و دختر در آن زندگی می‌کنند، می‌پردازد. بمب عمل نمی‌کند، اما خانواده دچار ترسی می‌شوند که فضای فیلم را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. به گفته منتقد سایت سینمایی ورایتی «زیرسایه» تصویری دلهره‌آور از تهران ارائه می‌دهد.

انوری پیش از ساخت «زیرسایه» تجربه سخت فیلم‌کوتاه «دو با دو» را داشته است. فیلم کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده و درباره یک کلاس درسی است که معلم مستبد آن می‌خواهد به دانش‌آموزان القا کند 5=2+2 می‌شود که در نهایت با مقاومت دانش‌آموزان مواجه می‌شود. «زیر سایه» بابک انوری و «فروشنده» اصغر فرهادی علاوه بر اینکه هر دو نامزد حضور در اسکار شده‌اند، نقطه مشترک دیگری نیز دارند و آن اسپانسر مشترک این دو فیلم است. مؤسسه قطری «دوحه فیلم» که توسط شاهزاده قطری اداره می‌شود و در جریان جشنواره کن روی اسپانسری فیلم فروشنده مانور زیادی داشت، سرمایه‌گذار فیلم «زیر سایه» است. دوحه‌فیلم اکنون این شانس را دارد که با دو فیلم فارسی زبان در اسکار حضور داشته باشد.

زیر سایه علاوه بر اینکه قطری‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در کشور اردن ساخته و لوکیشن‌های تهران در شهر امان پایتخت اردن فیلمبرداری شده است. پوستر فیلم «زیر سایه» تصویری از مادری است که فرزند دخترش را در آغوش کشیده است، یادآور پوستر فیلم «بدون دخترم هرگز» ساخته برایان گیلبرت، کارگردان امریکایی و یکی از مشهور‌ترین فیلم‌های ضدایرانی است که فضای آن هم در دوران بعد از انقلاب و جنگ می‌گذرد. انتخاب فیلمی درباره ایران برای حضور در اسکار توسط انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که هر ساله فیلم‌های متعددی در این کشور به زبان‌های مختلف ساخته می‌شود و کارگردانان هندی تبار در انگلیس فعالیت گسترده‌ای دارند.