به گزارش پارس به نقل از تهران پرس، جواد رمضان نژاد در خصوص اهداف تاسیس شبکه افق اظهار داشت: ایده راه‌اندازی شبکه تلویزیونی افق مربوط به اواسط سال ۹۲ و در ادامه راه‌اندازی برخی شبکه‌های دیجیتال توسط رئیس وقت سازمان صدا وسیما،آقای ضرغامی صورت گرفت چون در آن مقطع تاکید بر محتوا و تخصص‌گرایی شبکه‌ها بود، قرار شد شبکه‌‌ای ویژه‌ مفاهیم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات منطقه راه اندازی شود.

وی در ادامه افزود:امیدواریم تلاش های مسئولین شبکه افق به ثمر برسد و به اهدافی که این شبکه دنبال می کند،با جذب مخاطبان بیشتر به آن برسد. البته سعی داشته ایم که تولید موضوعاتی در رابطه با سپهر انقلاب اسلامی و مولفه های ناشی از آرمان های دینی در سبک برنامه سازی و محتوای آثار ما متجلی خواهد یافت،پخش شود.

ما حتی نگاهمان به سرگرمی و ایجاد فضای شادمانه تنها برای مخاطب نیست بلکه در کنار ایجاد فضای بانشاط برای مخاطب می خواهیم به این مفاهیم نیز اشاره داشته باشیم.

مدیر شبکه افق با بیان این که فرهنگ و جامعه و ظرفیت های اجتماعی که در جامعه وجود دارد،طیف وسیعی از موضوعات مرتبط را جلوی راه سازندگان مستند قرار می دهد که مستلزم نگاه نوعی به آن است که دچار تکرار نشود خاطرنشان کرد:این شبکه سعی کرده است که از پخش مستندهای تکراری جلوگیری کند.

هر چقدر به مردم نزدیک شویم،می توانیم در جذب مخاطب عملکرد بهتری داشته باشیم.

رمضان نژاد درباره میزان استقبال از شبکه افق و درصد مخاطبان نیز گفت:آماری که از میزان پیامک ها و تماس های تلفنی در دست داریم نشان می دهد تفاوت معناداری در زمان پخش سراسری ایجاد شده است که نشان دهنده میزان استقبال مردم از این شبکه است.

وی گفت:زمانی که شبکه افق در تهران پخش آزمایشی داشت،شهرهای کرج و قم و حتی لواسانات از دیدن این شبکه محروم بودند.

با دستور ریاست سازمان صداوسیما این شبکه به صورت سراسری در حال پخش است و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

مدیر شبکه افق اظهار داشت: چنانچه بخواهیم آمار دقیقی از میزان مخاطبان شبکه افق در اختیار رسانه ها قرار دهیم،این موضوع در حوزه اختیارات مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما است که تا به الان اطلاعات دقیقی درباره درصد مخاطبان شبکه افق در دست نیست.