به گزارش پارس،دکتر رحمت اله حافظی در گفتگو با مهر، افزود: فرمایشات ایشان تاکید دوباره ای برای حفظ باغات و فضای سبز شهر بود. ایشان در صحبت های خود صراحتا از مناطقی از شهر همچون شرق تهران نام بردند و گفتند این زمین ها و تفرجگاه ها را در اختیار مردم بگذارید.
 
وی با بیان اینکه حق نداریم محیط زیستی که متعلق به تمامی آحاد مردم است را تخریب کنیم، تصریح کرد: همانطور که هبری اشاره کردند آسیب های وارد شده به طبیعت ناشی از عدم احساس مسئولیت ها و قلدری ها است که آثار تخریبی آن در بلندمدت دامن گیر جامعه خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا ادامه داد: مقام معظم رهبری به معضل آلودگی هوا، خاک و آب اشاره داشتند و عنوان کردند که مشکل آلودگی خاک حتی بیش از آلودگی هوا خطرناک است. اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی حمل و نقل است و ۳۰ درصد مربوط به صنایع آلاینده است و اینکه اینها مسایلی نیست که تبلیغاتی باشد و تابلو بزنید که برطرف شود و اول باید کاری کنید که مردم احساس کنند. همچنین به تخریب جنگل ها اشاره کردند و از آنها به عنوان نگهبانان خاک نام بردند که توقع بوده در نظام اسلامی تخریب آنها متوقف شود.
 
عضو شورای شهر تهران به برخی راهکارهای رهبری در مقابله با وضعیت موجود اشاره و تاکید کرد: همکاری همه دستگاه ها، تهیه پیوست زیست محیطی، جرم نگاری تخریب محیط زیست، بازنگری قوانین، فرهنگ سازی، حفظ حریم شهر و...، از جمله این راهکارها بود.
 
حافظی عنوان کرد: امیدواریم مسئولان با این رهنمودها متنبه شوند چون فرمایشات آقا، اتمام حجت با تمامی مسئولان بود.
 
وی با اشاره به برخی تکالیفی که شورای شهر تهران می تواند با تکیه بر آن خطاهای گذشته خود را جبران کند، گفت: باید خطاهای گذشته را اصلاح کنیم به عنوان مثال اگرچه برخی آقایان تصور می کنند که مصوبه برج باغ یکی از افتخارات گذشته مدیریت شهری برای حفاظت از باغات بود اما باید اکنون بپذیریم که این مصوبه غلط بوده که اگر اینطور نیست پس چرا حاصل اجرای این قانون و مصوبات مشابه وضعتی کنونی باغات شهر شده است؟