با شروع واکسیناسیون در ایران با واکسن کرونا شایعاتی زیادی مطرح شد. تاکنون دو واکسن کرونا تولید داخل مجوز تولید دریافت کردند. تلاش ها برای واردات واکسن کرونا ادامه دارد. وزارت خارجه برای ورود واکسن کرونا بهتر تلاش می کند. 


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: امروز بعد از جلسه هیأت دولت، کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد. برنامه اول اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن هستند.

وی توضیح داد: ما در وزارت امور خارجه از امروز ستاد ویژه‌ای را برای تسریع در تامین واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که بعدازظهر این جلسه را با حضور مسئولان ذیربط وزارت خارجه، دستگاه‌های مختلف مرتبط با این موضوع در کشور و با حضور وزیر بهداشت در وزارت امور خارجه برگزار می‌کنیم و هدف این است که تمام سفارتخانه‌های ما و ظرفیت‌های خود در خارج از کشور را چه در بخش دولتی و خصوصی برای تسریع در این کار فعال کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل بوده و از نظر استانداردهای علمی مورد تایید وزارت بهداشت باشد، بتوانیم بدون هیچ محدودیتی واکسن را وارد کنیم.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه پاکستان به تهران نیز اظهار داشت: بعد از آن هم میزبان وزیر خارجه پاکستان هستیم و یکی از موضوعات مورد بحث ما در این مقطع حساس، تحولات افغانستان و منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در روزهای آینده در راستای اعلام سیاست همسایگی و آسیا محور، برنامه‌ریزی‌هایی شده است که به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش فارس،  «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع  از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد. 

وی شب گذشته در صفحه اینستاگرامش نوشت: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد. تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را به کار خواهم‌گرفت تا با کمک همکاران کوشا، انقلابی، متخصص و متعهدم در وزارت امور خارجه ، سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها، سرکنسولگری‌ها و دفاتر استانی، بر رفع مشکلات مردم و ارتقای فزاینده نام ایران و ایرانی در جهان همت گماریم.