حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت ، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز هفتادو نهمین افتتاح ما است و در هفته‌های پیش رو هم افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت و تا فرصت داریم طرح‌های مهمی که آماده است افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها برای دوستان ما این پیام را دارد که ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان و بانک‌هایش، قادر است در شرایط جنگ اقتصادی جهش تولید را به پیش براند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت و ملت در شرایط سخت اقتصادی پروژه‌‌های بزرگی را به ثمر رساندند. با پول کم مردم و به تدریج با مشارکت مردم، می‌توان یک طرح بزرگ را به ثمر رساند. در بحث‌های امروز روشن شد ما در زمینه فولاد از خام فروشی فاصله گرفته‌ایم.

روحانی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم بورس کار عظیمی را در کشور انجام داد برای اینکه بازار سرمایه ما یک بازار فعال باشد البته در بازار سرمایه معمولا ریسک هم هست، یعنی رشد بازار سرمایه ممکن است در یک سالی خیلی خوب باشد اما چند ماه روند نزولی داشته باشد.

وی افزود: معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم؛ بهرحال خط های شکسته است و در مجموع و در این ماه‌های اخیر بازهم یک مقدار بورس نشاط پیدا کرده است. تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما می‌خواستیم شرکت‌های دولتی بیایند و وارد بورس شوند؛ من از ابتدای دولت یازدهم تصمیمم این بود که کاری کنیم شرکت‌‌های اقتصادی دولتی را وارد بورس کنیم و مدیریت بنگاه‌ها بر عهده دولت نباشد و اگر لازم هست دولت فقط سهام داشته باشد؛ نه اینکه مدریت بنگاه‌های اقتصادی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک بخش بزرگی از این کار انجام گرفت؛ یک بخش زیادی هم انجان نگرفت که بخاطر مقاومت دستگاه‌ها بود. معمولا دستگاه‌ها برای اینکه از پول و کاسبی فاصله بگیرند مقاومت می‌کنند. بورس امروز یک بازار مهمی است، البته مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.