سید حسین نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا درباره ضرورت تشکیل دولت فراجناحی در دولت سیزدهم گفت: سه حوزه بسیار مهم برای فعالیت دولت آینده داریم. حوزه اول اقتصاد و معیشت مردم است و مردم انتظار دارند که این مسائل حل شود و به همین دلیل به ابراهیم رئیسی رای داده اند و امیدوار هستند که اتفاقات خوبی در کشور رخ بدهد و این شرایط بهبود پیدا کند.  

نقوی حسینی در ادامه اظهار کرد: تحقق این وعده‌ها نیازمند یک دولت مقتدر و شایسته و فراجناحی است. مشکل دوم ما در عرصه بین المللی است و تمام دنیا چشمش به دولت جدید است. دولت‌های خارجی به دنبال این هستند که دولت جدید در عرصه بین المللی و مناسب منطقه‌ای چگونه مناسبات خود را برقرار می‌کند و تا چه حد به دنبال باز کردن گره‌های سیاست خارجی  است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: تحقق این دولت نیازمند کابینه و دولت فراجناحی و متخصص  و با انگیزه است. این توقع و انتظار را ملت ایران دارند که دولت بعد با فساد برخورد کند و شایسته، سالم و متعهد باشد و با مدیریت جهادی شکل بگیرد.  

به گفته‌ این فعال اصولگرا، انتظار مردم تشکیل یک دولت فراجناحی و شایسته است. رئیس دولت سیزدهم تیمی که برای دولت بعد در نظر می‌گیرد باید فراجناحی باشد و از همه نیرو‌ها و گروه‌های فعال کشور تشکیل شود و بین همه کسانی که علاقمند به خدمت مردم هستند آشتی ایجاد کنند.

نقوی حسینی در ادامه بیان کرد: دولت با پرهیز از اقدامات خطی، جناحی و گروهی به شایستگی‌ها و تخصص‌ها توجه کند. مردم توقع ندارند در دولت سیزدهم شاهد رانت خواری، بی عدالتی و فساد باشیم. برای تحقق این مسائل دولت باید فراجناحی باشد.  

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد: علیرغم تمام عوامل دلسرد کننده، مایوس کننده و مانع زا برای عدم مشارکت  در انتخابات باز هم مردم حضور قریب به ۵۰ درصدی در انتخابات داشتند. میزان مشارکت مردم در انتخابات در بین نظام‌های دموکراتیک دنیا جز بالاترین مشارکت‌ها بود و درست است که در کشور ما شاید مشارکت ۵۰ درصدی جذاب نباشد، اما در انتخابات کشور‌های خارجی این میزان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است در حالی که مدعی دموکراسی هستند.

نقوی حسینی توضیح داد:  علی رغم تمام مسائلی  و مشکلات مخصوصا عملکرد دولت مستقر مردم خیلی خوب در انتخابات شرکت کردند. بخشی از آرای خاکستری پای صندوق‌های رای آمدند و به حجت الاسلام رئیسی اعتماد کرده و رای دادند. مردم از فساد ستیزی رئیس جمهور منتخب خوشحال بودند.