عباس سلیمی نمین ، کارشناس سیاسی در بررسی سخنان حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیات دولت به «پارس‌نیوز» گفت: به طورحتم آنچه که در جریان رقابت‌های سیاسی به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد، توأم با سیاه‌نمایی‌ست و نمی‌توان به طورکامل به آن اطمینان داشت.  گمان شخصی‌ام این‌طور است که دولت دوازدهم به طور مطلق، بی حرکت نبوده و در کارنامه ۸ ساله خود، اقدامات مثبتی نیز داشته است.

وی افزود: انتقاد به دولت روحانی، عدم تلاش برای بهبود وضعیت فعلی‌ست‌.‌ هیچ‌کس نمی‌گویید که او هیچ اقدامی در طی دوران ریاست خود انجام نداده اما بر همه مبرهن است که او و وزیرانش اهل تحرک نبوده و برای اینکه وارد دشواری‌های مدیریتی نشوند، از اعمال تغییرات و تصمیمات اجتناب می‌کردند.

سلیمی نمین تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور عدم تحرک  رییس جمهور در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل، چشم‌گیر‌تر شد و نبود او در اجتماع موجب شد تا مشکلات بسیاری ایجاد و برایشان تصمیم عاجل گرفته نشود.

*رییس جمهور اگر در اجتماع حضور می‌یافت، می‌فهمید اطلاعاتش صحت ندارد

این کارشناس سیاسی همچنین بی‌شک خاطرنشان کرد: بررسی قیمت کالاهای اساسی کشور و معیشت افراد جامعه مهم‌ترین وظیفه رییس جمهور است. نمی‌گوییم حرف‌های وی در جلسه هیات دولت روزگذشته، دور از صحت است اما اطمینان داریم خبرهایی که به گوش‌شان می‌رسد، اعتبار کافی را ندارد. قیمت نان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳ دفعه تغییر و هربار گران‌تر شده است. چطور ممکن تورم کنترل شود، اقدامات مثبت اقتصادی صورت گیرد اما نان که اصلی‌ترین نیاز مردم جامعه است هربار گران‌تر شود؟

وی متذکر شد: عدم پیگیری شخص رییس‌جمهور نسبت به فعالیت وزیران، مدیران و مسئولان انتقاد حال حاضر تمامی مردم است‌‌. صحبت‌های او در سطح جامعه هیچ‌گاه ملموس نبود.

سلیمی نمین در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: رییس‌جمهور به طور مستقیم با هیچ‌یک از بخش‌های جامعه به دلیل ترس ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا رو به رو نبوده و نیست. وی به معنای واقعی ایزوله و از سطح جامعه دور ماند. بنابراین اکنون طبیعی است اگر اطلاعات او با واقعیت جامعه در تطابق نباشد‌. وی اگر کوچک‌ترین ارتباطی با بخش‌های خرد سطح جامعه داشت، آن وقت می‌دید اطلاعات رسیده، چندان دقیق نیست و از صحت به دور است.