سمیه محمودی در تشریح آخرین وضعیت از بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: این طرح جزو اولین طرح هایی است که نمایندگان مجلس یازدهم امضا کردند و پس از اخذ نظر مرکز از پژوهش ها کلیات این طرح در کمیسیون تدوین آیین نامه  تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: به منظور بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان کمیته ای  به ریاست  آقای کریمی‌قدوسی تشکیل شد و کلیات این طرح دو هفته پیش با حضور نمایندگان و کارشناسان مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود:ریاست کارگروه اقدام به جمع بندی نظرات و پیشنهادات همکاران داشته تا این طرح در صحن کمیسیون تصویب شود  و ادامه مسیر قانونی را طی کند.

محمودی در خصوص جزئیات جدید طرح شفافیت آرا نمایندگان گفت: در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روی کلیات طرح بحث شده و هم اکنون در کارگروه تخصصی مورد بحث قرار گرفته است.

وی در خصوص زمان اتمام بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس عنوان کرد:  با توجه به این که قرار است بر اساس اولویت‌های موجود، کمیسیون اصلاح نحوه بررسی  طرح ها و لوایح را در دستور کار قرار  دهد، باید دید رئیس و اعضای کمیسیون چه تصمیمی درباره زمان در دستور کار قرار گرفتن طرح شفافیت آرا اتخاذ خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: پیشنهاداتی برای تغییرات در آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد که براساس اولویت های تعریف شده در کمیسیون، بررسی  خواهند شد.