به گزارش پارس به نقل از عصرایران، این روزنامه با اشاره به اظهارات علی مطهری که گفته بود « بنده پیشنهاد می کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند. » نوشت: تلاش برای اثبات این که هاشمی، دارای سلامت و توانایی کافی برای اداره قوه مجریه است، اشکالی ندارد… مطهری از بین همه کاندیداها، سعید جلیلی را به مسابقه دو با هاشمی فراخوانده است. جلیلی در زمان جنگ، یک پای خود را از دست داده است و با پای مصنوعی تردد می کند.

عصر ایران نوشت: این سخن مطهری، از آن جهت غیراخلاقی بود که یک نقص جسمانی را به رخ می کشاند. این در حالی است که اگر کسی به طور مادرزاد، دارای نقصی در بدنش باشد، هیچ انسان اخلاق مداری آن را به رخش نمی کشد، چه رسد به این که یک نفر برای دفاع از دین و میهن اش، بجنگد و بخشی از وجودش را از دست بدهد.
این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: رد صلاحیت هاشمی، هرگز دلیلی موجه برای نکوهش جسمانی یک جانباز جنگ تحمیلی نبوده و نیست و فارغ از این که سعید جلیلی، تجربه و توان لازم برای ریاست جمهوری را دارد یا نه و رأی خواهد آورد یا خیر، علی مطهری، اخلاقاً یک عذرخواهی شخصی به او و یک عذرخواهی عمومی به موکلانش بدهکار است.


علی مطهری که به خاطر حمله به شورای نگهبان و برخی مواضع کج اندیشانه، عنوان اصلاح طلب جدید را از شبکه دولتی انگلیس دریافت کرده صرفاً به اعتبار انتساب به استاد شهید مطهری (ره) مورد توجه اصولگرایان در انتخابات مجلس قرار گرفت و دست بر قضا جزو ده نفری بود که به اصرار رئیس جمهور در انتخابات مجلس هشتم در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و به مجلس راه یافت.


وی با وجود مخالفت شدید با نامزدی هاشمی در سال ۸۴ که ضمن مصاحبه ها و مقالاتی منتشر شد، ۸ سال بعد سراغ هاشمی ۷۹ ساله رفت و با اصرار از وی خواست نامزد انتخابات شود. این در حالی بود که هاشمی پیش از آن چند بار در ملاقات های خود تصریح کرده بود توانایی لازم برای مسئولیت اجرایی را ندارد. با این حال روحیه افراط و تفریطی مداوم علی مطهری باعث شد تا این بار از هاشمی به اصرار حمایت کرده و در مقابل، هتاکی دور از منطق و انصاف اخیر را علیه یک رزمنده و جانباز دفاع مقدس روا دارد.