به گزارش پارس نیوز، 

نیمه شعبان روز ولادت امام عصر مهدی موعود(ع)  و همچنین روز بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

بدون شک در جامعه امروز امنیت جزء مهمترین نیازهای انسانی است. امنیت مانند سلامتی است که ارزش آن در صورت نبودش بیشتر احساس می‌شود.

برخورداری از نعمت امنیت بزرگترین موهبتی است که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته است و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی کشورمان، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.

اهمیت وزارت اطلاعات برای همگان روشن است و رهبری معظم انقلاب از وزارت اطلاعات بنا بر اهمیتش به عنوان چشم بینا و بیدار نظام اسلامی یاد می‌کنند.

به مناسبت نیمه شعبان و روز بزرگداشت سربازان گمنان امام زمان(عج) بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات را بازخوانی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار وزیر، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات  (۱۳۹۷/۰۱/۲۹)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.

ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل که برغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.

ایشان سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات  (۱۳۹۵/۰۵/۱۹)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گروی حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه‌ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه‌ی «ایمان» ممکن نبود.

رهبر انقلاب، هر اقدامی در تضعیف ایمان مردم و مسئولان را «خیانت» خواندند و گفتند: آن نیروی دفاعی که کشور را در همه‌ی این سال‌ها حفظ کرده، نیروی ایمان است و اگر این سلاح قوی و کارآمد تضعیف شود، آفات فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

ایشان از همین زاویه، تقویت جنبه‌های معنوی و ایمانی را در وزارت اطلاعات مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است که به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود، بنابراین تقویت عناصر مهمی همچون ایمان و معنویت در این وزارتخانه باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد.

رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیت غنی وزارت اطلاعات در برخورداری از نیروها و جوانان مؤمن و انقلابی تأکید کردند: نسل جدید وزارت اطلاعات را همچون گذشته، ارزشی و انقلابی، رشد و ارتقا دهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و افزودند: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به‌طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.

«نقش وزارت اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی» نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند و گفتند: علاج برون‌رفت از مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است که کارهایی نیز در این زمینه آغاز شده است اما باید نتیجه‌ی کارها در عمل دیده شود.

ایشان همچنین بر نقش وزارت اطلاعات در برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی تأکید کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار مسئولان و کارکنان وزارت اطلاعات  (۱۳۸۷/۰۵/۲۳)

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری ذهنیت بسیار خوب مردم از مجموعه‌ی وزارت اطلاعات بر خلاف بیم و هراسِ همراه با نفرت مردم از دستگاه اطلاعاتی رژیم طاغوت، خاطرنشان کردند: این مسأله یکی از نقاط قوت وزارت اطلاعات نظام اسلامی است که باید ارتباط با مردم و کمک گرفتن از آنان بیش از پیش تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه به دقت در ادای وظایف و حفظ حیثیت افراد و لحاظ نکردن اغراض شخصی در بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها، تأکید کردند: وزارت اطلاعات باید بدون توجه به امواج و تلاطم‌های سیاسی، همواره مسیر مستقیم خود را ادامه دهد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده‌ی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان نظام اسلامی خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات نیز باید متناسب با حجم فعالیت دشمنان، تلاش‌ها، اقدامات و نوآوری‌های مؤثری را سازماندهی کند و اِشراف اطلاعاتی خود را بیش از پیش گسترش دهد.

بخش‌هایی از بیانات در دیدار وزیر و مدیران وزارت اطلاعات (۱۳۸۳/۰۷/۱۳)

من در یک کلمه، عامل موفقیت وزارت اطلاعات را، «ایمان» نیروی انسانی این وزارتخانه می‌دانم که این ایمان منحصربه‌فرد هم است. درست است که در همه جای دنیا انسانهای وطن‌پرستی هستند که به کشور و به سرنوشت ملتشان علاقه‌مندند و با همان علاقه کار اطلاعاتی یا سیاسی می‌کنند - این علاقه مشترک است - اما علاقه‌ی شما فراتر از این است؛ ایمان دینی و ایمان به غیب و کار برای خداست؛ کاری که یک سر سوزن از آن به هدر نمی‌رود؛ شما این را دارید.

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار مسئولان وزارت اطلاعات (۱۳۸۲/۰۵/۳۰)

ایشان با اشاره به توانایی‌های علمی و تخصصی بسیار خوب در وزارت اطلاعات و حساسیت کار در این وزارتخانه افزودند: مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات باید علاوه بر افزایش توانایی‌های تخصصی، ارتباط معنوی خود را نیز هرچه بیشتر با خداوند متعال تقویت نمایند تا همواره در مقابل وسوسه‌ها تسلیم‌ناپذیر باشند.

رهبر معظم انقلاب یاد و ذکر خدا و اطمینان به کمک الهی را در کارهای دشوار بسیار نتیجه‌بخش دانستند و خاطرنشان کردند: هوشیاری نیز از جمله مسائل مهمی است که همه‌ی مسئولان و دستگاه‌های مسئول به‌ویژه وزارت اطلاعات باید آن را حفظ نمایند.

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات  (۱۳۸۲/۱۲/۲۱)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، معاونان و جمعی از مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات تصریح کردند: مجموعه‌ی اطلاعاتی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات بسیار گرانقدر و موثری برای کشور و نظام انجام داده است و به همین علت جزء نهادها و مراکزی است که دشمن با توطئه‌چینی مستمر به شدت در صدد تخریب آن بوده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به عناصر و جریانهایی که تلاش می کنند وزارت اطلاعات را به ابزار هواهای حزب، جناحی و شخصی خود تبدیل کنند افزودند: به یاری پروردگار وزارت اطلاعات با تکیه بر بنیه قوی معنوی خود در مقابل فشارها و اتهامات ایستادگی کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم، حفاظت، مراقبت و دقت کامل و جلوگیری از بروز هرگونه لغزش در وزارت اطلاعات افزودند: به موازات تعمیق ارتباط معنوی با پروردگار، توجه بیشتر به اصول علمی و برخورد هوشمندانه با مسائل، وزارت اطلاعات را در قبال ارتش سیاسی - اطلاعاتی دشمنان جمهوری اسلامی، همچنان موفق و سربلند نگه خواهد داشت.

بخش‌هایی از بیانات رهبری در دیدار مسئولان وزارت اطلاعات (۱۳۷۶/۱۰/۰۹)

مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: نیروهای وزارت اطلاعات سربازان گمنامی هستند که با تلاش مؤثر خود زمینه موفقیتهای داخلی و بین‌المللی دستگاههای مختلف را فراهم می‌آورند و با مجاهدت خود، دست عوامل دشمن و عناصر ناباب را از خرابکاری در حیطه زندگی مردم کوتاه می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توجه به اهمیت و حساسیت کار اطلاعاتی در کشور فرمودند: وزارت اطلاعات در زمره دستگاههایی است که باید با هوشیاری و مراقبت از بروز هرگونه اشتباه و خطایی هر چند کوچک در روند فعالیتهای اداری، ستادی، میدانی و عملیاتی خود جلوگیری نماید زیرا در این بخش هرگونه غفلت و اشتباهی می‌تواند بزرگ و مهم باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تشریح هدفهای دشمنان و سرویسهای اطلاعاتی معارض آنان با ملت ایران، ضرورت اتقان و محکم کاری در انجام امور مختلف را به مسؤولان وزارت اطلاعات، گوشزد کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: حوزه کار وزارت اطلاعات، بسیار وسیع و حساس است و حقیقتا یک نوع سازماندهی، دقت و استحکام در حرکت اطلاعاتی را لازم دارد که این مهم از رهگذر ایجاد مجموعه‌ای از مغزهای متفکر، فعال، طراح و برنامه‌ریز در درون این وزارتخانه محقق خواهد شد.