حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به امتناع وزارت کشور از انتشار آمار تفکیکی استان‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مردم حق دارند که از وزارت کشور سؤال کنند چرا این اطلاعات منتشر نمی‌شود، مگر این موضوع محرمانه است؟ 

رهبر با بیان اینکه متولی اصلی تأیید و جمع‌بندی نهایی انتخابات شورای نگهبان است و شورای نگهبان نیز انتخابات را تأیید کرده، تصریح کرد: بنابراین وزارت کشور نیز باید مردم را محرم بداند چرا که همه مردم از آن استان دورافتاده مرزی تا تهران صاحب حق هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، تأکید کرد: مردم هر استان انتظار دارند جو فکری غالب در استان خود را بدانند و این موضوع حق مردم است که نباید از آنها دریغ شود.

وی ادامه داد: مردم علی‌رغم بداخلاقی‌ها در انتخابات و مناظره با صداقت و ایمان کامل رأی دادند و امروز هم باید بدانند که هر استان به کدام کاندیدای انتخاباتی گرایش داشته است و جا دارد که این مطالبه از وزارت کشور انجام شود اما به نظر می‌رسد می‌خواهند محرمانگی و پنهان‌کاری کنند.

رهبر با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی صورت گرفته در ایام تبلیغات و حضور برخی از وزرا در میتینگ‌های انتخاباتی، تصریح کرد: قوه قضاییه باید به تخلفات رسیدگی کند و نباید به سادگی از کنار تخلفات انتخاباتی گذشت لذا پنهان‌کاری جز ایجاد سؤال برای مردم نتیجه دیگری ندارد.