پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «هاجر چنارانی» نماینده مردم نیشابور و فیروزه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با «پارس» در واکاوی جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسئولان اطلاعات سپاه گفت:

پارس: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح روز چهارشنبه گذشته با حضور مسئولان اطلاعات سپاه برگزار شد. آیا اتفاق مهمی رخ‌ داده بود که نیاز به تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باشد؟

تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسئولان اطلاعات سپاه به دنبال اتفاقات مهم بود. مسائل مهم غرب آسیا ازجمله مباحث مطرح‌شده در این جلسه بوده است. بر اساس توضیحات ارائه‌شده نیروهای اطلاعاتی به‌خوبی در بحران منطقه ای دست‌به‌کار شده اند؛ اما این اقدامات چندان رسانه ای نشده است. همچنین یکسری از افراد سرشناس مورد رصد دشمن قرارگرفته‌اند که در این رابطه نیز توضیحاتی برای نمایندگان ارائه شده است.

پارس: آقای محمدجواد جمالی، نماینده دوره دهم حوزه انتخابیه فسا در گفت‌وگوی خود در رابطه با جلسه کمیسیون امنیت اظهار داشته اند که «درباره نفوذ بین نمایندگان و اعضای خانواده آن ها که بعداً از این ابزار برای سوءاستفاده بهره‌برداری شده هم به‌صورت جزئی بحث شد». آیا در این مجلس و مجالس قبلی نمونه ای از نفوذ رخ داده که نیاز به توضیح از سوی سازمان اطلاعات سپاه شده است؟ آیا مورد خاصی نیز مدنظر بوده است؟

گزارشی از مصادیق نفوذ در مجلس فعلی اعلام نشده است و هنوز جای تحقیق و بررسی دارد؛ لذا یک نتیجه قطعی و یقینی حاصل نشده است. این موضوع محرمانه است و در جلسه آتی در رابطه با اعلام این گزارش تصمیم گیری خواهد شد.

پارس: آقای کریمی قدوسی، نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات از «بررسی مصادیق نفوذ» در این جلسه خبر داده اند. از طرفی دیگر آقای جمالی نیز اظهار داشته اند «درباره همین کیس اخیر که دستگیر شده و گفتند جزء هیئت اقتصادی همراه تیم برجام بوده و سروصدا کرد، این دوستان می‌گفتند ما اصلاً مایل نبودیم این موضوع رسانه‌ای شود». آیا افراد دیگری هم در این جلسه نام برده شده است؟

افراد دو تابعیتی مورداستفاده دشمن در پروژه نفوذ بوده است. این افراد به‌انحاءمختلف با اشخاص سرشناس رابطه برقرار  کرده  و آن ها را به محافل خاصی دعوت کرده اند. بدین ترتیب چنین افرادی مورد سوءاستفاده اطلاعاتی قرار می گرفته اند. افرادی دیگری غیر از مورد برجام در این جلسه نام برده شده است؛ اما آن ها فعلاً رسانه ای نشده اند تا کنکاش بهتری حاصل آید. رسانه ای شدن نفوذی هیئت اقتصادی همراه تیم برجام لازم بوده است تا از بسیاری حرکت های ضرر آفرین علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری شود؛ چراکه یکسری از برنامه ها اجرا می شده که به ضرر جمهوری اسلامی بوده است.