به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در گردهمایی پیشمرگان مسلمان کردُ با عنوان «حماسه‌آفرینان همیشه ماندگار» در سالن آزادی سنندج اظهار کرد: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به آگاهی، مطالعه دقیق و شناخت از توطئه‌های دشمنان نیازمند است.

وی افزود: امروز یک ملت به نام سوریه که پیشانی مسلمین علیه توطئه‌های صهیونیست‌ها بود با توطئه‌افکنی و دخالت‌های کشورهای اروپایی و همراهی دولت‌های مرتجع منطقه به ویرانی و آشوب کشیده شده است و نوامیس آن مورد هجمه قرار گرفته و شهرها و زیرساخت‌های آن به ویرانی گرائیده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توطئه‌های آمریکا، کشورهای اروپایی و رژیم‌های مرتجع عربی منطقه در تفرقه‌افکنی بین اقوام و مذاهب اسلامی در عراق، کشتار مسلمین و هجمه به نوامیس آنان اشاره کرد و گفت: امروز عده‌ای به نام اسلام بر چهره اسلام شمشیر می‌زنند و چهره سرشار از عطوفت و محبت اسلامی را خدشه‌دار کرده و خشونت و بیرحمی و قساوت و سنگدلی را در جهان اسلام گسترش می‌دهند.

سردار سلامی افزود: در یمن مردم فقیر، بی‌دفاع و مسلمان آن مورد وحشیانه‌ترین، بی‌منطق‌ترین و احمقانه‌ترین جنگ و هجمه از سوی رژیم آل‌سعود قرار گرفته‌اند که این هجمه‌های وحشیانه نیز با چراغ سبز و پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی همراه بوده است.

جانشین سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز سالگرد طلوع خورشید ولایت در سال ۸۸ در ماندنی‌ترین بهار کردستان است و سرسبزی، نشاط، طراوت و طبیعت زنده این سرزمین در کنار وفاداری، همت والا و اعتقادات راسخ مردم کردستان مایه فخر و مباهات همه ایرانیان است.

سردار سلامی افزود: کُردها اصیل‌ترین قوم ایرانند و هزاران سال شکوه تمدن‌ ایران و اسلام مرهون وفاداری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های این قوم اصیل است و این قوم نقش ویژه‌ای در رفعت‌بخشیدن به جایگاه و موقعیت جهانی ایران بزرگ دارد.

وی خاطرنشان کرد: کردها قومی مسلمان، محب اهل بیت(ع) هستند که به قرآن ایمان دارند و آیه تطهیر را در صفحه قلبشان با محبت به اهل بیت(ع) تفسیر می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مردم را با غیرت و تعصبشان به عنوان مستحکم‌ترین پاسداران مرزهای ایران اسلامی در صفحات تاریخ ایران و اسلام به ویژه در دوران تاریخی ۳۷ ساله پس از انقلاب می‌شناسیم.

سردار سلامی افزود: عظمت و بزرگی ایران اسلامی مرهون فداکاری‌های عظیم و آشکار پیشمرگان مسلمان کرد که در دهه‌ها و سال‌های اولیه انقلاب اسلامی از خود بروز دادند و آن زمان که فتنه‌گران نمی‌توانستند استقرار امنیت را در این مرز و بوم ببینند مردم مسلمان کردستان در کسوت پیشمرگان مؤمن سلاح بر دوش گرفته و از خانه و کاشانه خود دل کنده و سفرهای بلندی را در دشت‌ها و کوه‌ها در تعقیب دشمنان ایران متحمل شدند.

وی اظهار داشت: شایسته است مردم کردستان در عزت، سربلندی، آرامش، آبادانی و پیشرفت زندگی کنند چرا که کردستان عزیز با رشادت پیشمرگان مسلمان کرد و همراهی نیروهای مهاجر اعم از سپاهی، ارتشی و بسیجی به گورستانی برای دفن آروزهای دشمنان تبدیل شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد ستاره‌های درخشان و بی‌غروبی هستند که امنیت و آرامش را به ایرانیان هدیه کردند و صبوری خانواده‌های این بزرگواران نیز مایه فخر و مباهات همه ماست.

سردار سلامی افزود: امروز دشمنان اسلام به صورت آشکارا به ارزش‌ها، اتحاد و انسجام مسلمین خدشه وارد می‌کنند و به دنبال ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمین هستند و به بهانه‌های مختلف مسلمانان را به جان همدیگر می‌اندازند و برادرکشی را رواج می‌دهند.

وی اظهار داشت: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، کُرد و عرب و فارس، شافعی و سلفی و تبدیل‌کردن قومیت‌ها و مذاهب مختلف به بستری برای تفرقه و درگیری به منظور تضعیف مسلمین و هزینه‌کردن انرژی‌ها و ظرفیت‌های مسلمین برای نابودی خود مسلمین از جمله اهداف و توطئه‌هایی است که آمریکا، صهیونیست جهانی و کشورهای اروپایی با تمام توان دنبال می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید به این مهم توجه کرد که قبایل، طوایف، قومیت‌ها و مذاهب فرصتی مغتنم برای تقویت پایه‌های وحدت و انسجام اسلامی و ملی بوده و به گسترش فضای عطوفت و مهربانی در جهان اسلام کمک می‌کنند.

سردار سلامی افزود: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به آگاهی، مطالعه دقیق و شناخت از توطئه‌های دشمنان نیازمند است چرا که دشمنان اسلام با تمام توان برای ضربه‌زدن به مسلمانان همراه شده‌اند و متأسفانه کشورهای مرتجع منطقه نیز با آنان همراه شده و در راستای رونق‌بخشیدن به کارخانه‌های اسلحه‌سازی آنان گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: در اوج تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی و اوج ناامنی منطقه‌ای شاهد بهشتی امن و آرام به نام ایران اسلامی هستیم که در آن نوامیسمان در امنیت بوده و با عزت و اقتدار شهرهایمان در حال رشد و آبادانی است.

سردار سلامی افزود: اینجا سرزمین وحدت اقوام و درخشش پهلوانان عالم بوده و ایران اسلامی در بزرگ‌ترین ارتفاعات منزلت بین‌المللی می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز سنبل همه عظمت‌هاست و کردستان ایران عقیق انگشتری ایران است و مردم کردستان در قلب همه ایرانیان جایگاهی رفیع و دوست‌داشتنی دارند.