به گزارش پارس به نقل از کیهان، این روزنامه چاپ بیت‌المقدس با ادعای تأثیر تحریم‌های نفتی بر موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای با غرب نوشت: بنیامین نتانیاهو در سخنرانی هفته قبل خود در کنگره آمریکا، قانون‌گذاران این کشور را تشویق کرد که موضع تندتری نسبت به ایران اتخاذ کنند و استدلال کرد که قدرت‌های جهان همیشه می‌توانند به توافق بهتری با ایران دست یابند چرا که این کشور نسبت به کاهش قیمت نفت آسیب‌پذیر است. اما دیپلمات‌ها و حتی قانون‌گذاران جمهوری خواه آمریکا نیز فکر نمی‌کنند ایران به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت خام، با کاهش قیمت نفت امتیازات بیشتری را در خصوص برنامه هسته‌ای خود واگذار کند، دیدگاه نتانیاهو واقع‌بینانه نیست.
جروزالم پست نوشت منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که ایران پیش از این هم در مقابل نوسانات شدید بهای نفت ایستادگی کرده است و تحریم‌های اخیر موجب شده از تأثیر نفت بر اقتصاد ایران کاسته شود. عده دیگری نیز اعتقاد دارند ایران در صورت وضع تحریم‌های جدید و شکست گفت‌وگوهای جاری، از دستیابی به توافق صرف‌نظر خواهد کرد.
جروزالم پست در رد استدلال نتانیاهو از قول «کریم سجادپور» کارشناس مسائل ایران در اندیشکده آمریکایی «کارنگی»، نوشت: ایران طی دوران ۲۶ ساله گذشته نفت بشکه‌ای ۱۰ دلار را نیز تجربه کرده است. موضع و رفتار رهبر عالی ایران چندان ارتباطی به بهای نفت نداشته است.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، عده‌ای از کارشناسان نیز اعتقاد دارند اگر گفت و گوهای کنونی شکست بخورد، حفظ نظام تحریم‌ها برای آمریکا مشکل خواهد شد چرا که این دیدگاه کلی وجود دارد که موضع تندروهای آمریکا عامل شکست مذاکرات خواهد بود. به عبارتی، در این صورت؛ تحریم‌ها و اجماع نظر بین آمریکا و شرکای کنونی آن برهم خواهد خورد.
جروزالم پست یادآور شد: «سناتور «مارک کرک» یکی از سناتورهای جمهوری خواهی که خواهان تشدید تحریم‌های ضد ایرانی است نیز گفته که وی، هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه قیمت پایین نفت رفتار و موضع‌گیری‌های تهران را تغییر داده باشد، مشاهده نکرده است.»