به گزارش پارس به نقل از فارس، هر فردی با سبکی، روشی و قدمی می‌خواهد عشق و ارادت خود را مولای خویش نشان دهد؛ این طریق، سختی راه و خستگی روزگار نمی‌شناسد؛ در این طریق باید از جان گذشت.

یکی از همین عاشقان را می‌شناسیم که در این طریق تمام تلاش خود را می‌کند، نقطه‌ها را در کنار هم می‌چیند تا بگوید:

هر نقطه نقش بسته در این شاهکار عشق
گویای رنج‌های نهفته حکایتی‌ست

این صنع بی‌نظیر که دنیای نقطه‌هاست
از عشق نقش‌بند به آقا اشارتی‌ست

زیباترین پیام دل نقطه‌ نقطه عشق
این است اینکه اهل تشیع ولایتی‌ست
«بهزاد پروین‌قدس» از هنرمندان انقلاب اسلامی است که در زمینه‌های نقاشی، نویسندگی، فیلم‌سازی و عکاسی در دوران هشت سال دفاع مقدس فعالیت داشته و اکنون مدیریت مؤسسه فرهنگی هنری «هاتف» را بر عهده دارد. وی از جانبازان جنگ تحمیلی بوده و مدرک فوق لیسانس عکاسی هم دارا است.

lCeh5Cdqgwmf
وی ۱۷۰ تابلو از تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی از دوران طلبگی تا رهبری را به سبک نقطه نگاری به تصویر کشیده است که این مجموعه گرافیکی در قالب کتابی نفیس با عنوان «نقطه، نقطه، عشق» توسط مؤسسه فرهنگی هنری شاهد به چاپ رسیده است. به همین منظور با بهزاد پروین‌قدس گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید.

vXy18y4tojKQ
* از چه زمانی این مجموعه را شروع کردید؟

از سال ۷۹ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ولایت نامگذاری شد، نظر به اهمیت موضوع ولایت تصمیم گرفتم، سیره زندگی رهبر عزیزمان را به تصویر بکشم که بخش اعظم آثار در همان سال طراحی شد و کل مجموعه ۴ سال طول کشید.

lcksWZdK9WWB
* عکس‌های آماده شده مربوط به چه دوران‌هایی از زندگی رهبر معظم انقلاب است؟

از دوران جوانی تا رهبری ایشان است، از جمله دوران طلبگی، بازداشت در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی و ساواک، پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، مجلس شورای اسلامی، مجروحیت در مسجد ابوذر، دفاع مقدس، ریاست جمهوری و دوران رهبری مسلمین را داشتم، البته چند فریم هم از عکس‌های ایشان در جبهه که خودم این عکس‌ها را گرفتم، را در این مجموعه قرار دادم.

ضمن اینکه عکس‌های جالب دیگری از حضرت آقا شامل قنوت قبل از جانبازی‌شان، نشستن ایشان پای سفره و خوردن نان و پنیر، انگشتری که ایشان به حضرت امام (ره) هدیه دادند، پوشش ایشان با لباس بلوچ، لباس ارتش و سپاه، بوسه سیدحسن نصرالله بر بازوی رهبر معظم انقلاب که برایم ارزشمند است را هم در این مجموعه گنجاندم.

6sQcQAJoJm9G
یکی دیگر از تصاویر جذاب مورد نظرم این بود که از حضرت آقا در کنار ضریح شریف امام رضا علیه‌السلام که با پارچه‌ای مزار ایشان را غبارروبی می‌کردند، تابلویی تهیه کنم. در ضمن علاوه بر عکس‌های حضرت آقا از دوران طلبگی تا رهبری ایشان، اخیرا از رویدادهای مهم دیگری از جمله دیدار حضرت آقا با خانواده شهدای هسته‌ای را طراحی کردم.

6wxuZIF6TAdD
* در حال حاضر چند تابلو برای این مجموعه طراحی کرده‌اید؟

۱۷۰ تابلو کار کردم که به اقتضای فرم‌بندی ۱۲۸ تصویر در کتاب «نقطه، نقطه، عشق» منتشر شد که مقدمه این اثر به قلم استاد «حاج صمد قاسم‌پور» و پیشگفتار موسسه شاهد و پیام آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و خطاطی متون این کتاب را استاد «داود نیکنام» بر عهده داشتند.

* طراحی به سبک نقطه نگاری کار سختی است که این کار زمان زیادی هم می‌برد، در رابطه روند کار توضیح می‌دهید.

بنده در طول زمانی که این مجموعه را شروع کردم، عمدتا شب‌ها کار کردم و گاهی برای هر تابلو دو ماه وقت می‌گذاشتم و در بعضی مواقع اول شب شروع و در نماز صبح کار تمام می‌کردم. البته خستگی در کار نبود! بنده برای هر نقطه عشق ورزیدم و یک لذت روحی و معنوی برایم بود.

JfLPouVpnGu3
* این آثار را رهبر معظم انقلاب دیدند؟

بله، در دیدار خصوصی، به محضر حضرت آقا نشان دادم. در دیدار دوم که به همراه لشکر خوبان به دیدار ایشان رفتیم، طراحی این تصاویر به اتمام رسیده بود و تمام اصل آثار را تقدیم رهبر معظم انقلاب کردم.

البته برای حضرت آقا سؤال بود که چرا این قدر وقت برای تصاویر ایشان صرف کردم! با زبان بی زبانی عرض کردم آقا جان دل مایی، جان مایی، رهبر و مرجع مایی ... دور از هرگونه شعار خواستم با نقش این تصاویر زندگی شما که به عنوان الگوست به جوان‌ها نشان دهم که در خیلی از صفحات، لحظات و سختی‌ها حضور داشتید؛ از جمله قبل از انقلاب، تبعید، زندان، بعد انقلاب؛ ترور، جنگ و اکنون مسئولیت سنگین رهبری که الحق پرچمدار خوبی برای نصرت اسلام و مسلمین هستید.

حضرت آقا با مشاهده تصاویر خاطراتی هم نقل فرمودند. به عنوان مثال یکی از تابلوها دیدار حضرت آقا و شهید مدنی بود؛ ایشان با دیدن این عکس فرمودند: «این عکس کجا بود؟»

گفتم: «زمان جنگ شما تشریف آورده بودید تبریز»

فرمودند: «من این عکس را ندیده بودم»

گفتم: «نسخه‌ای از آن را برای شما می‌فرستم».

oPN7Thk76LeK
* حرف پایانی

بنده از ابتدا قصد چاپ آثار را نداشتم و اکنون که این اتفاق خوشایند انجام گرفته، می‌تواند یک قالب هنری از انقلاب اسلامی باشد و نهایت سخن بنده این کتاب را به روح بلند شهید عزیز «علی منیف اشمر» از شهدای حزب الله لبنان تقدیم می‌کنم.

بنابراین گزارش، مجموعه طراحی «نقطه، نقطه، عشق» روز چهاردهم دی ماه در مجتمع سیدالشهدا (ع) تهران با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس رونمایی شد.