به گزارش پارس نیوز، شیوا خسرو مهر بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون کشومان عکس های از جشن تولد سیروس الوند کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی را در صحفه شخصی اش منتشر کرده است. سیروس الوند برادر خشایار الوند می باشد وی دو دختر به نام های آهو و ماهور دارد که دخترش ماهور توانسته است با فیلم هت تریک و چهار راه استانبول در سینما مطرح شود و همچنین در فیلم دختر نیز حضوری درخشان داشته باشد. سیروس الوند برای فیلم یک بار برای همیشه موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر شده است. 

جشن تولد سیروس الوند کارگردان

شیوا خسرو مهر نوشت : امشب ، تولد جناب آقای سیروس الوند عزیز  در کنار دوستان و همکاران عزیز تر از جان. جناب آقای ابوالفضل پورعرب ، سیامک جان اطلسی ، محسن جان شایانفر ، فریده جان دریامج ، محسن جان مالجو ، بابک جان نوری و خانم دکتر سمیرا جان افشار جای تک تک تون سبز و تشکر ویژه از جناب آقای مطلق عزیز

سیروس الوند کارگردان

ابوالفضل پور عرب و شیوا خسرو مهر

سیروس الوند کارگردان

بازیگران در تولد سیروس الوند

سیروس الوند کارگردان

چهره ها در جشن تولد سیروس الوند

بیوگرافی کوتاه از سیروس الوند کارگردان سینما

سیروس الوند متولد ۱۱ بهمن ۱۳۲۹ در تهران، کارگردان می باشد. وی از روزنامه نگاری با نقد فیلم های سینمایی قبل از انقلاب در مجلات ستاره سینما و فردوس را آغاز کرد سپس فیلمنامه نویسی را آغاز نمود و در سال ۱۳۵۰ بعنوان نویسنده فیلمی بنام حیدر فعالیت خود را شروع کرد سپس بعد از چندین فیلمنامه در سال ۱۳۵۴ اولین فیلم بلند خود بنام شب آفتابی را در مقام کارگردان و نویسنده ساخت

سیروس الوند کارگردان

محسن شایانفر و شیوا خسرو مهر

سیروس الوند کارگردان

محسن جان شایانفر ، فریده جان دریامج و شیوا خسرو مهر

سیروس الوند در سال ۱۳۵۰ با زهرا جناب ازدواج کرده و صاحب دو فرزند می باشد آهو و ماهور الوند دختران وی می باشند، ماهور دخترش بواسطه حضور در خانواده هنری وارد سینما شده و تجربه بازیگری را دارد.

سیروس الوند کارگردان

سیروس الوند

سیروس الوند کارگردان

سیروس الوند و دخترش ماهور

ماهور الوند برای فیلم سینمایی هت تریک موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شده است.

الوند پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۱ با فیلم «یک بار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

سیروس الوند کارگردان

ماهور الوند و زهرا جناب همسر سیروس الوند

سیروس الوند کارگردان

سیروس الوند و همسرش