به گزارش پارس نیوز، 

در این مطلب می خوانید

پوکی استخوان بیماری است که سالانه افراد بسیاری، بخصوص بانوان را درگیر خود می کند. اما پوکی استخوان را می توان با داروهای گیاهی درمان کرد. حتما می پرسید قوی ترین درمان گیاهی پوکی استخوان چیست، پاسخ را درادامه بخوانید.

 قوی ترین درمان گیاهی پوکی استخوان چیست؟

 امروزه بیماری پوکی استخوان به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه تبدیل شده است، طوری که سالانه میلیون‌ها نفر به آن دچار می‌شوند. در این میان افراد بالای ۵۰ سال و به ویژه زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در حفظ سلامت استخوان‌ها و مقابله با پوکی استخوان دارند.

طرز تهیه دمنوش تخم‌گشنیز

مصرف گشنیز به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. برگ و تخم گشنیز سرشار از کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن است.

۲ قاشق چای‌خوری از تخم گشنیز را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و روزانه ۲ بار این محلول را بنوشید.

طرز تهیه شیر بادام

یک فنجان بادام را شب قبل خیس کنید و روز بعد، آن‌ها را پوست بکنید و در آسیاب بریزید، سپس ۲ تا ۲ و نیم فنجان آب به آن بیفزایید. به پوره به دست آمده کمی پودر دارچین و عسل اضافه و دوباره آن‌ها را مخلوط کنید. این معجون را از صافی عبور دهید و هر روز آن را بنوشید، همچنین می‌توانید ۱۰ عدد بادام را در آب به مدت یک شب خیس کنید، سپس پوست آن‌ها را بکنید و یک فنجان شیر گرم به آن‌ها بیفزایید. کمی زعفران، هل و پودر زنجبیل به این مخلوط اضافه کنید و روزانه ۲ بار، قبل از صبحانه و خواب این ترکیب را بنوشید.

طرز تهیه دمنوش گزنه

۳ قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. می‌توانید روزانه چهار تا پنج فنجان از این دمنوش بنوشید.

طرز تهیه معجون زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست تخم‌مرغ

 یک قاشق مرباخوری زردچوبه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری از هر یک از گیاهان گزنه و رازیانه و یک قاشق مرباخوری پوست تخم‌مرغ در سه فنجان آب‌جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. همچنین می‌توانید هنگام مصرف یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن بیفزایید.

نکته: مقدار این معجون برای سه بار در روز (صبح، عصر و شب) است. این ترکیب را باید به مدت یک هفته استفاده کنید.

طرز تهیه معجون سنجد

هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه، ۲ قاشق مرباخوری پودر سنجد (پوست، گوشت و هسته سنجد) را به همراه یک قاشق مرباخوری پودر سویای بوداده و یک قاشق مرباخوری عسل، در یک لیوان شیر کم‌چرب مخلوط کنید.

خواص دانه‌کنجد

دانه‌ کنجد دارای کلسیم، منیزیم، منگنز، مس، روی، فسفر و ویتامین K و D است.

طرز تهیه معجون کنجد

یک قاشق چای‌خوری کنجد بوداده را به یک فنجان شیرگرم اضافه و این ترکیب را روزانه ۲ بار میل کنید.