سلبریتی فردی است که به هر دلیل به چهره ای مشهور تبدیل شده است. طی سال های اخیر فضای مجازی نیز به کمک این چهره ها آمده تا آن ها بیشتر بتوانند سلبریتی باشند.


خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند:  پس از انقلاب صنعتی در اروپا، انقلابی وارونه در کانون خانواده غربی نیز به تدریج پدیدار شد. با انحراف جوامع از هنجارهای مرسوم، خانواده در معرض آسیب‌های جدّی قرار گرفت. کانون خانواده در آمریکا و کشورهای پیشرفته غربی، در چند نسل گذشته تغییراتی اساسی ازجمله کاهش ازدواج، افزایش طلاق، زندگی مشترک بدون ازدواج و بدون تعهد، تولد فرزندان نامشروع و آسیب‌های متعدد دیگر در پی داشته است. خانواده تک والدی، حالا به بخش اعظمی از جامعه آمریکا بدل شده و با بررسی کوچک‌ترین و مهم‌ترین نهاد جوامع بشری که همان خانواده محسوب می‌شود، می توان از یک سو به برداشت اشتباه بسیاری از تعریف خوشبختی سلبریتی‌ها رسید و از سوی دیگر به سستی بنیان خانواده و خسارت‌های کوتاه و بلند مدت آن در جوامع پی برد.

 

امروزه بنابر آمار منتشر شده از سوی پژوهشکده‌های غربی وقتی این تعهد مادام‌العمر حتی یک سال هم دوام نمی آورد، گاه ازدواجی که قرار است تا زمان مرگ تداوم یابد به فاصله چند ساعت به جدایی می‌کشد و بحران بشر از اصلی‌ترین بخش جامعه آغاز می‌شود. 

در اینجا کوتاه‌ترین ازدواج های مشهور در تمام دوران را آورده‌ایم تا با دنیای سلبریتی‌های هالیوودی و آنچه که به غلط به عنوان خوشبختی محض برای بسیاری از کسانی که برایشان صدای دهل از دور خوش است، بیشتر آشنا شویم:

جنیفر لوپز و اوجانی نوآ: ۳۱۳ روز

لوپز و نوآ در ۲۲ فوریه ۱۹۹۷ ازدواج کردند، اما کمتر از یک سال بعد، آنها از یکدیگر جدا شدند. از زمان طلاق، آنها چندین مشکل حقوقی داشته اند، از جمله نوآ تهدید به نوشتن کتابی افشاگرانه در مورد خصوصی‌ترین مسائل همسر و ناموس خود می کند و اینکه یکی از نوارهای ویدیویی خصوصی متاهلی آنها را به اشتراک می گذارد.

جیم کری و لورن هالی: ۳۰۹ روز

کری و هالی، بازیگران فیلم کمدی پربیننده «احمق و احمق‌تر» در ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۶ ازدواج کردند. هالی ۱۰ ماه بعد با استناد به «اختلافات آشتی‌ناپذیر» تقاضای طلاق کرد.

طی مصاحبه ای، هالی توضیح داد که آنها سال‌ها قبل از ازدواج بی سر و صدا با هم رابطه داشتند. با تهاجم خبرنگاران و پاپاراتزی‌ها برای سر درآوردن از مسائل خصوصی این دو، او گفت که آنها سعی کردند مطبوعات را از زندگی شخصی خود دور کنند.

جنیفر لوپز و کریس جاد: ۲۱۸ روز

لوپز با جاد در سال ۲۰۰۱ آشنا شد، زمانی که او در موزیک ویدئوی «Love Don't Cost a Thing» با او همکاری کرد.  این دو، به فاصله یک سال نامزد و ازدواج کردند، اما این ازدواج ۲۱۸ روز بعد به هم خورد. جاد در مورد ازدواج ناموفق آنها توجه مردم و علنی شدن ماجرا را سرزنش نمی کند، اما مطمئناً این بخش از زندگی کوتاه مشترکش با لوپز را دوران خوبی نمی‌داند.

جاد هنگام یادآوری رابطه خود با هفته نامه Us در سال ۲۰۱۴ گفت: می دانید که خیلی سخت است. حریم خصوصی شما نقض شده است. شما دیگر یک فرد معمولی نیستید. [عروسی ما] یک سیرک بود. فکر کنم چندین نفر در مراسم عروسی ما دستگیر شدند. برخی مردم تلاش کردند  از کوه بالا بروند تا به مراسم ما بیایند ... تعداد زیادی تلاش کردند تا دزدکی وارد مراسم شوند. ما در واقع فضای هوایی را اجاره کردیم. 

الیزابت تیلور و کنراد «نیکی» هیلتون: ۲۰۵ روز

تیلور ۱۸ ساله بود که برای ازدواج به وارث هتل «بله» گفت. اولین ازدواج او در هجده سالگی حتی به نوزده سالگی‌اش نرسید. تیلور در خاطرات خود در سال ۱۹۶۵ نوشت که این ازدواج عملاً در زمان بازگشت آنها از ماه عسل دو هفته‌ای به پایان رسیده بود. زمانی که طلاق نهایی شد، آنها تنها ۲۰۵ روز با هم زندگی کردند.

او نوشت: ماه عسل ما در اروپا دو هفته به طول انجامید. باید بگویم ازدواجمان تنها دو هفته به طول انجامید. و صادقانه به شما بگویم که این ازدواج در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جایی رسید که فهمیدم اصلا آن چیزی که تصورش را می‌کردم نبود بلکه بسیار گستاخ و بی‌رحم و حیوان صفت!

درو بَریمور و تام گرین: ۱۶۳ روز

مجری و بازیگر مشهور «ام‌تی‌وی»(MTV) در سال ۲۰۰۱ با معشوقه‌اش گریخت. گرین پنج ماه بعد تقاضای طلاق کرد. در سال ۲۰۱۴، او به اُپرا وینفری مجری مشهور گفت که آنها پس از آن دیگر هیچ ارتباطی با هم نداشتند.

او گفت: من سالهاست که با او صحبت نکرده ام. خوشحالم که او عالی کار می کند. من واقعا خوشحالم که او خوب کار می کند.

چاد مایکل موری و سوفیا بوش: ۱۶۳ روز

هم بازیگران «تپه تک درخت»(One Tree Hill) در آوریل ۲۰۰۵ در مراسم مالیبو سوگند وفاداری خوردند و ازدواج کردند. آنها تنها پنج ماه بعد از هم جدا شدند و بوش درخواست فسخ ازدواج داد. هنگامی که این امر تکذیب شد، این زوج باید تا دسامبر ۲۰۰۶ منتظر می‌ماندند تا طلاق نهایی شود. هنگامی که او در سال ۲۰۱۴ در برنامه «تماشا کنید چه اتفاقی می افتد» حضور یافت، در مورد ازدواج نافرجامش صحبت کرد.

بوش به اندی کوهن گفت: ما دو کودک احمق بودیم که در ابتدا زمانیکه هیچ کسب و کاری نداشتیم با هم ازدواج کردیم. و توصیه می‌کنم تا اوضاعتون خوب نشده و به شرایط خوب مالی نرسیدید از این کارها نکنید!

رنی زِلوِگِر و کنی چسنی: ۱۲۸ روز

وقتی زلوگر و چزنی طلاق خود را اعلام کردند و قصد داشتند ازدواج چهار ماهه خود را خاتمه دهند، این امر باعث گمانه زنی‌های زیادی در مورد گرایش جنسی خواننده کشور آمریکا شد. در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۵، زِلوِگِر شکواییه‌هایی را با عنوان «کلاهبرداری» به عنوان دلیل جدایی خود پر کرد. این شرایط بغرنج در چندین مجله و وب سایت منتشر شد، اما بیش از ده سال بعد، سرانجام او همه چیز را فراموش کرد.

او در مصاحبه با مجله «The Advocate»(وکیل مدافع) گفت: من این موضوع را فراموش کردم. فراموش کردن موهبت بسیار بزرگی است، مگه نه؟ این ازدواج و آن تهمت باعث ناراحتی من شد. این قضیه باعث ناراحتی من شد و برخی از مردم به نوعی از آن به عنوان راهی برای نشان دادن بی رحمی‌شان استفاده کردند و مرا با اتهام همجنسگرایی تحقیر می کردند، که عواقب سرنوشت سازی دارد. البته، مشکل بزرگتری وجود دارد که چرا کسی اصلاً مجبور بود داستانی بسازد و حواشی برای دیگران ایجاد کند.

بردلی کوپر و جنیفر اسپوزیتو: ۱۲۲ روز

بردلی کوپر و اسپوزیتیو، ستاره «خونهای آبی» در دسامبر ۲۰۰۶ دچار مشکل شد و در ماه می تقاضای طلاق کردند. طبق گفته کوپر، تقاضای طلاق متقابل بوده است.

کوپر در مصاحبه ای در برنامه تلویزیونی «XM» هوارد استرن گفت: این فقط اتفاقی بود که رخ داد. خوبی این است که ما هر دو متوجه مشکل شدیم ... گاهی اوقات شما فقط متوجه مشکل می شوید.

کالین فارل و آملیا وارنر: ۱۲۱ روز

این دو هنرپیشه در ۱۷ جولای ۲۰۰۱ در تائیتی ازدواج کردند و فارل حتی نام انگشت حلقه خود را با نام او خالکوبی کرد. اما پیوند این زوج چهار ماه بعد از هم گسست و بعداً به طور ضمنی ابراز کردند که این ازدواج از لحاظ قانونی لازم الاجرا نیست.

وارنر بعداً گفت: این ازدواج از نظر قانونی الزام‌آور نبود، فقط کاری بود که ما برای خود انجام دادیم.

نیکلاس کیج و لیزا مری پریسلی: ۱۰۷ روز

لیزا مری پریسلی تنها فرزند «الویس پریسلی» خواننده معروف به «سلطان راک اند رول» در بیست و پنجمین سالگرد درگذشت پدرش در سال ۲۰۰۲ به بازیگر برنده جایزه اسکار گفت: من این کار را می کنم. این زوج سه ماه بعد از هم جدا شدند و هر دو در مورد دلایل جدایی‌شان لب فرو بستند و دم نزدند.

کِیج از طریق سخنگوی خود در بیانیه ای گفت: من در مورد ازدواج صحبت نکردم و قصد ندارم در مورد طلاق صحبت کنم.

پریسلی در واکنش به سی ان ان گفت: من از این بابت ناراحت هستم، اما ما نباید از ابتدا ازدواج می کردیم.

نیکی هیلتون و تاد اندرو مایستر: ۸۵ روز

مایستر پیش از آنکه برای دست داشتن در دعوای گران قیمت مثلث عشقی با دستیار خود خبرساز شود، برای ازدواج با نیکی هیلتون وارث هتل در عروسی سریع لاس وگاس در سال ۲۰۰۴ خبر صفحات اول رسانه‌ها شد.

شب آگوست حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد، آنها همه چیز را رسمی کردند. پاریس هیلتون نقش ساقدوش عروس را بر عهده داشت و جف بیچر ساقدوش داماد بود، که هیچگاه حدس نمی زد که این ازدواج به این زودی‌ها به پایان می رسد.

بیچر که هنوز امضای پای عقدنامه‌اش خشک نشده بود به مردم گفت: این یک عروسی زیبا و کوچک با انرژی شگفت انگیز بود. آن دو بسیار عاشق هستند.

آنها تصمیم گرفتند ازدواج خود را بلافاصله قبل از رسیدن به تیک سه ماهه لغو کنند!

کیم کارداشیان وست و کریس همفریس: ۷۲ روز

این ازدواج (و طلاق) به راحتی یکی از جنجالی‌‌ترین روابط سلبریتی‌ها بود. وقتی بازیکن بسکتبال «ان‌بی‌اِی»(NBA) کریس همفریس در ماه می ۲۰۱۱ روی یک زانو نشست و درخواست ازدواج کرد، کارداشیان گفت بله. در آگوست همان سال ازدواج کردند و در مراسم هالووین درخواست طلاق کردند.

همه تصور می کردند ازدواج ۷۲ روزه آنها یک ترفند تبلیغاتی بوده که توسط کارداشیان و «E!» «سرگرمی»! ، اما هر دو طرف انکار و انکار و انکار کردند.

او در یک پست وبلاگ رسمی گفت: اول از همه، من برای عشق ازدواج کردم. من نمی توانم باور کنم که من حتی باید از این موضوع دفاع کنم. من فقط برای یک برنامه تلویزیونی زمان زیادی را صرف چیزی نمی کردم.

درو بریمور و جرمی توماس: ۳۹ روز

اندرسون تنها ستاره ای نبود که دو بار در این فهرست قرار می‌گیرد. بریمور همچنین بیش از یک تجربه با ازدواج های کوتاه مدت دارد. بریمور در ۱۹ سالگی، در مارس ۱۹۹۴ با توماس، مالک بار لس آنجلس ازدواج کرد و کمتر از دو ماه بعد تقاضای طلاق کرد.

او در کتاب اخیر خود، «گل وحشی»، از صحبت در مورد روابط قبلی خود اجتناب کرد زیرا این کتاب را نامه‌ای عاشقانه به فرزندان خود می‌دانست.

او گفت: نیاز نیست آنها از زندگی جنسی من مطلع شوند.

ادی مورفی و تریسی ادموندز: ۱۴ روز

مورفی و ادموندز در روز سال نو ۲۰۰۸ در جزیره‌ای خصوصی در نزدیکی بورا بورا ازدواج کردند. یک منبع ناشناس به مجله پیپل گفت، اما ازدواج این زوج حتی در همان ماه عسل به جدایی کشید.

 یکی از مهمانان عروسی به مجله گفت: «ادی در حضور مردم شروع به فریاد زدن بر سر تریسی کرد. او چند بار این کار را انجام داد و بسیار شرم آور بود.»

پس از دو هفته ، آن دو اعلام کردند که از هم جدا شده‌اند و ازدواج آنها در واقع «اتحادی نمادین» است و از نظر قانونی در ایالات متحده الزام‌آور نیست.

آنها در بیانیه مشترکی گفتند: در حالی که اتحاد نمادین اخیر در بورا بورا نمایانگر عشق، دوستی و احترام عمیق ما بود که در سطح معنوی به یکدیگر احترام گذاشتیم، ما تصمیم گرفتیم که دوست باقی بمانیم!

دنیس هاپر و میشل فیلیپس: ۹ روز

دنیس هاپر و میشل فیلیپس در ۳۱ اکتبر ۱۹۷۰ ازدواج کردند، اما ازدواج آنها تنها هشت روز به طول انجامید، زیرا آنها در ۸ نوامبر طلاق گرفتند.

بر اساس گزارش نیویورک دیلی، هاپر، که در زندگی خود پنج بار ازدواج کرده و طلاق گرفته بود، بعداً شوخی کرد «هفت روز از آن روزها بسیار خوب بود. روز هشتم روز بدی بود!»

شِر و گرِگ آلمن: ۹ روز

شِر درست پس از قطعی شدن طلاق با سانی، در لاس وگاس به آلمن گفت «بله» را گفت. در ۹ جولای ۱۹۷۵، تنها نُه روز بعد، او درخواست کرد که این ازدواج فسخ شود.

وی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مشروب‌خواری و نوشیدن الکل در مطبوعات اظهار داشت که به این ازدواج پایان می‌دهد.

او در بیانیه‌ای به عنوان توضیحی برای ازدواج کوتاه خود گفت: من همیشه معتقد بودم که اشتباهات خود را در اسرع وقت بپذیرم.

نیکولاس کیج و اریکا کوئیک: ۴ روز

نیکلاس کیج هنرپیشه معروف هالیوود پس از چهار روز ازدواج، از همسر چهارم خود، «اریکا کوئیک»، درخواست طلاق داد.

کیج در ۲۳ مارس ۲۰۱۹ با کویک ازدواج کرد. در ۲۷ مارس، با توجه به اسناد دادگاهی که توسط کیج در لاس وگاس، نوادا، که توسط ET بررسی شده بود، درخواست ابطال یا در صورت عدم امکان ابطال طلاق کرد.

کیج و کوئیک در آوریل ۲۰۱۸ با یکدیگر آشنا شدند. به گفته مجله «پیپل»، این زوج هنگام درخواست مجوز ازدواج نیز در حال مشاجره بودند.

بریتنی اسپیرز و جیسون الکساندر: ۵۵ ساعت

این ازدواج با رکورد تنها ۵۵ ساعت پس از رسمی شدن، به پایان رسید. پس از زنگ زدن در سال جدید در سال ۲۰۰۴، بریتنی اسپیرز به وگاس رفت تا با دوست دوران کودکی خود ازدواج کند.

ساعاتی بعد قاضی ازدواج «شوخی» آنها را منحل کرد.

او در مصاحبه ای که از «E!»(مجله سرگرمی) پخش شد گفت: «این من بودم که احمق بودم، سرکش بودم و واقعاً مسئولیت کاری را که انجام می‌دادم برعهده نگرفتم!»

زازا گابور و فیلیپه دی آلبا: ۲۴ ساعت(یک روز!)

به گزارش «BuzzFeed»، زازا گابور و فیلیپه دی آلبا در سال ۱۹۸۳ با هم ازدواج کردند. این ازدواج و تعهد برای این دنیا چندان طولانی نبود زیرا گابور دریافت که هنوز در ازدواج با شوهر اولش مایکل اوهارا است. گابور و دی آلبا روز بعد از هم جدا شدند.