شایع‌ترین علائم کرونا در نوزادان و کودکان نوپا، که در مطالعه‌ای توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) انجام شده است نشان میدهد که اگر کودکان نیز مانند بزرگسالان، در معرض عفونت ویروس کرونا قرار بگیرند به کرونا مبتلا می‌شوند. با اینکه بیشتر کودکان به نوع خفیف‌تر ویروس کرونا مبتلا میشوند، اما تمام آنها اینگونه نیستند و به اندازه بزرگسالان مستعد ابتلا به نوع شدید بیماری هستند.

یک مطالعه جدید بر روی بیش از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به کووید 19 ، نشان داد که ۱۰.۶ ٪ از نوزادان زیر یک سال، علائمی شدید یا بحرانی دارند. تمام این نوزادان زنده ماندند، اما تعداد کمی از آن‌ها در ایالات متحده پس از تشخیص کرونا درگذشتند. دانستن علائم کرونا در نوزادان می‌تواند در تشخیص زودرس و درمان آن‌ها کمک کند.

علائم کرونا در نوزادان و کودکان نوپا

مانند سایر گروه‌های سنی، بیشتر نوزادان و کودکان نوپای مبتلا به کرونا، علائم خفیفی مانند سرماخوردگی شدید یا آنفولانزا دارند و برخی نیز اصلاً علائمی ندارند!

برخی از شایع‌ترین علائم نوزادان و کودکان نوپا

علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و عطسه، تب، درد عضلانی که ممکن است باعث گریه مکرر، اختلال در خواب یا بدخلقی در نوزادان نوپا شود.

تغییرات در خلق و خو یا رفتار، مانند خواب بیشتر یا کمتر، مشکلات تغذیه‌ای یا کج خلقی فراوان به دلیل درد یا تب مشکلات گوارشی، مانند تهوع، استفراغ، درد معده یا اسهال

از دست دادن حس بویایی، در نوزادانی که خیلی برای نشان دادن این علائم کوچک هستند ممکن است به صورت تغییر در عادات غذایی ظاهر شود.

سرفه خشک و علائم ذات الریه خفیف مانند تنفس سریع یا تنگی نفس

علائم کرونا در نوزادان