وضعیت بد اقتصادی و همچنین نوسانات بازار سکه و ارز در ماه های اخیر در کشور ما ،  باعث شده تب خرید ارز و سکه در بین مردم  بالا برود و این احساس را بکنند که احتمال دارد سرمایه نقدی آنها دچار سقوط شود .

طلا فلزی است که با توجه به شرایط خاص فیزیکی اش ، هیچ وقت از بین نمی رود و هیچگونه بحران و نوسان اقتصاذی تاثیر منفی بر روی آن نمی گذارد . تنها چیزی که بلافاصله می تواند به پول و نقدینگی تبدیل شود طلا و دلار است . طلا و دلار با حجم کم و ارزش زیاد می تواند یک پشتوانه و سرمایه باشد که در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد .

جمع تمام این مزایا باعث شده است این روزها توجه همه به طلا و دلار جلب شود . در نتیجه ریسک سرقت را به شدت افزایش می دهد .

امروزه متاسفانه جرایم به یکی از حادترین مشکلات جامعه بشری تبدیل شده و هر روز شاهد وقوع انواع جرایم خصوصا سرقت هستیم که حریم امن شهروندان را شکسته و امنیت جامعه را مختل می کند . سرقت ، یکی از شایع ترین و قدیمی ترین جرایمی است که بشر از دیرباز تاکنون با آن مواجه بوده است .

اگر قصد دارید طلا و دلار خود را در منزل نگه دارید این معنی را می دهد که منزل خود را به هدفی اکازیون برای سارقان تبدیل کرده اید . بنابراین لازم است که ظرفیت ایمنی منزل خود را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید . یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش سرقت ، از بین بردن فرصت های مناسب برای سارقین است.

چند اصل در زندگی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید یکی از مهم ترین آن ها بحث امنیت است چرا که انسان همیشه در زندگی به دنبال ایجاد آرامش است و این آرامش هرگز بدون ایجاد امنیت معنا پیدا نمی کند . به پیشنهاد یکی از شرکت های معتبر عرضه کننده محصولات ایمنی ، می توانید برای ایمنی بیشتر منازل خود و همچنین محافظت از طلاها و دلار ها ی خود ، به نکاتی که در ذیل به آنها اشاره شده است ، دقت و توجه کافی داشته باشید :

 

 1-از سیستم‌های دزدگیر استفاده کنید

چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، ‌محل نصب آن را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.  چون با کوچکترین حرکت به صدا در می آید . بهتر است بهمراه سیستم دزدگیر ، دوربین مدار بسته نیز نصب شود . تصور کنید شما در مسافرت در شهر دیگری هستید و دزدگیر شما به صدا در می آید و دستگاه آن با گوشی شما تماس می گیرد و متوجه می شوید که در منزلتان اتافی در حال رخ دادن است ، در این لحظه استرس وجود شما را فرا می گیرد. اما اگر به همراه دزدگیر ، دوربین مدار بسته نیز نصب کرده باشید بلافاصله از طریق اینترنت تصاویر منزل خود را بر روی تلفن همراه خود چک می نمایید و در جریان چگونگی حادثه قرار خواهید گرفت.

اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می‌کنید

  1. به طور مرتب کارکرد آن را کنترل کنید.
  2. هنگام خروج از منزل دزدگیر را روشن کنید.
  3. در صورت بروز عیب در سیستم دزدگیر، فوراً آن را برطرف کنید.

 

2-استفاده از درب ضد سرقت

استفاده از درب های ضد سرقا برای درب ورودی منزل یکی از پیشنهاد های ایمنی است . نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که بسیاری از درهای ضد سرقت موجود در بازار کشورمان در واقع ضد سرقت نیستند و فقط ظاهری مشابه درب های ضد سرقت اوریجینال دارد. لذا توصیه می شود به این درب ها قفل اضافی نصب شود تا امنیت به سطح ایده آل افزایش یابد.

 

222222

 

3-نصب حفاظ مستحکم

مقابل کلیه پنجره‌ها به ویژه در طبقات همکف ، نورگیر ، پاسیو ، بالکن و روی دیوارهای کوتاه ، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید . از انواع این حفاظ ها می توان به حفاظ لوله استیل ، آکاردئونی و کرکره برقی پنجره اشاره نمود.

 

4- حفاظ کرکره برقی برای درب ورودی آپارتمانها ، ویلاها ، درب های ضد سرقت خود نصب نمائید .

همانگونه که در بالا اشاره شد امنیت درب های ضد سرقت ارزان قیمت رایج در بازار چندان بالا نیست و بهتر است جهت بالا بردن سطح امنیتی آن از حفاظ کرکه برقی درب ضد سرقت استفاده نمود . لازم است بدانیم درب ضد سرقت و کرکره برقی از لحاظ امنیت ، مانند گاوصندوق نیست . مهم ترین مزیت نصب آن این است که ، زمان را برای وارد شدن به منزل برای سرقت ، به عقب می اندازد و باعث پیشگیری از دزدی و ارتکاب به جرم می شود . بهتر است کرکره جاقفلی داشته باشد و دقت کنید که قبل از خارج شدن ازمنزل آن را حتماً قفل کنید . همجنین مزیت حفاظ کرکره برقی نسبت به سایر حفاظ ها ، راحتی آن است که فقط با استفاده از یک ریموت کنترل قابل باز وبسته نمودن است و استفاده از آن حتی برای کودکان بسیار آسان است.

 

333333

 

5- دوربین های مداربسته در داخل و بیرون منزل خود نصب کنید

درواقع دوربین ها نمی توانند سارقین را دستگیر کنند ، اما نگرانی آنها را دوبرابر می کنند . دوربین های مدار بسته ، در شناسایی مجرمان بسیار کارآمد هستند ، یک دزد یا سارق منزل ،  هرگز تمایل ندارد که تصویر او ضبط گردد و هیچ ردی از خود بر جای بگذارد . لذا وجود دوربین ممکن است او را از این تصمیم منصرف کند .

در صورت سابقه دار بودن مجرم و یا استفاده از شگرد خاص ، با استفاده از تصویر ضبط شده دوربینی که در محل سرقت نصب شده ، به راحتی می توان متهم را شناسایی و محکوم کرد.

همچنین این سیستم ها می توانند افرادی را که در محل حضور داشتند و به عنوان شاهد تلقی می شوند را شناسایی کنند ، افرادی که در حالت عادی قصد مراجعه به پلیس و ادای شهادت را نداشته اند . تصاویر به دست آمده از این دوربین ها می توانند بسیار معتبر باشند لذا کیفیت تصویر در این سیستم ها ، در صورتی که برای اهداف قضایی استفاده می شوند ، بسیار اهمیت خواهد داشت . اگر دوربین ها یک حادثه را ثبت کنند و پلیس سریعاً و بر اساس مشاهده تصاویر به دستگیری مجرم در محل و قبل از ترک آن بپردازد ، ذخیره سازی تصاویر واقعه می تواند در محکومیت مجرم و در واقع درخواست فرجام کردن موثر واقع شود.

اگر شما در منزلتان حضور ندارید ولی دوست دارید بدانید آنجا چه می گذرد، یک دوربین مداربسته برای شما این امکان را فراهم می آورد که با زدن یک دکمه کامپیوتر یا موبایل خود بر همه چیز نظارت کنید و حتی صدای منزل خود را شنود نمایید.

استفاده از سیستم های نظارت تصویری در یک مکان باعث آرامش افراد می شود .  منازلی که مجهز به دوربین مداربسته هستند ، یک حس امنیت به ساکنین خود القا می کنند ، بیشتر مردم در چنین منزل هایی احساس امنیت می کنند.

 

5-عدم خرید گاوصندوق بی کیفیت

مخفی کردن پول یا طلا همیشه یکی از مشکلاتی است که افراد در هنگام خروج از خانه و یا مسافرت به آن فکر می کنند . حتی اگر شما پول کافی هم نداشته باشید مطمئناً باز هم در شرایط کنونی به این مسئله فکر کرده اید و یا حتی برای آن کاری هم انجام داده اید ، مثل خرید گاوصندوق برای نگهداری آنها در منزل .

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که با وجود مخفی کردن های زیاد و به نظر خاص ، باز هم سرقت انجام می شود و حتی طبق گزارشات و تحقیقات انجام شده میانگین زمان سرقت یک خانه در حدود ۳ تا ۵ دقیقه بیشتر نیست . پس با توجه به حرفه ای بودن سارقان ، لازم است حتماً گاوصندوق های حرفه ای خریداری و در منزل نصب نمائید .  نکته ای که اهمیت دارد عدم خرید گاو صندوق ابتدایی و بی کیفیت است ، زیرا سارقان به راحتی آنرا پیدا می کنند و درب آنرا باز و ثروت شما را به تاراج می برند. ولی باز کردن در گاو صندوق های با کیفیت و ایمن چندان آسان نیست و بسیار زمان بر است.

 

6-فعال سازی قابلیت بسته شدن اتوماتیک جک پارکینگ

گاهی ممکن است در یک آپارتمان ، بعد از ورود و خروج ساکنین با ماشین خود از پارکینگ ، درب پارکینگ  آپارتمان باز بماند و بسته نشود . همین موضوع باعث ورود افراد غریبه به داخل آپارتمان می شود و امنیت و آرامش ساکنین را بر هم میزند . پیشنهاد ما به شما برای جلوگیری از این اتفاق ، فعال سازی قابلیت اتو-کلوز جک درب پارکینگ است . با فعال سازی این قابلیت ،  با عبور خودرو  پس از مدت کوتاهی درب پارکینگ به صورت اتوماتیک بدون استفاده از ریموت بسته می شود. و به شما این اطمینان را می دهد که حتی در صورت فراموش کردن بستن درب ، با خیال راحت و آرامش کافی ، از منزل خود خارج شوید .

 

7-نصب آرام بند بر روی درب نفررو آپارتمان

همانطور که می دانید کلیه آپارتمانها و خانه های ویلایی ، یک در نفر رو برای ورود و خروج افراد ، و یک در پارکینگ برای تردد ماشین ، به داخل و خارج از منزل دارند .

در فصل تابستان ، بیشتر بچه های ساکن در یک آپارتمان ، علاقه مند به بازی با دوستان خود در کوچه هستند . شوق آنها به بازی و همچنین رفت و آمد مکررشان به بیرون و خارج از ساختمان از درب نفر رو ، گاهی اوقات باعث می شود که به بسته شدن در دقت نکنند و درباز بماند و شخصی که متعلق به آن ساختمان نیست به راحتی وارد ساختمان شود . بهترین کار برای رخ ندادن این اتفاق ، نصب یک آرام بند بر روی در نفر رو می باشد . مهمترین دلیل نصب آرام بند ، بسته شدن در بعد از خروج افراد از ساختمان ، بدون استفاده از دست و با گذشت چند ثانیه می باشد .

 

این چند مورد فقط چکیده ای از بهترین تجهیزات جهت پیشگیری از وقوع سرقت منازل بود ، علاوه بر تجهیزات یکسری رفتارها نیز وجود دارد که باعث کاهش وقوع سرقت منازل می شود. مثلاً هیچگاه در مورد وجود دلار ، طلا و... در منزل خود با کسی صحبت نکنید و پرده های خانه خود را در طول روز خیلی کنار ندهید ، در هنگام رفتن به مسافرت لامپ منزل خود را به صورت 24 ساعته روشن نگذارید .