هشتم تیرماه بود که مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده مجموعه «کلبه عمو پورنگ» درباره جلوگیری از پخش این مجموعه و ممیزی‌هایی که به آن به دلیل موسیقی‌ها و ترانه‌های برنامه و به ویژه فضای پرتحرک، طنز و شادی که دارد، دچار شده بود، توضیحاتی ارایه داد و بیان کرد که شاید باید در اوج خداحافظی کنیم.

حال در پی پیگیری‌های خبرنگار صبا، این تهیه‌کننده درباره مشکلات پیش آمده برای این مجموعه و پخش آن در این روزها گفت: این روزها هنوز درحال تولید قسمت‌های بعدی «کلبه عمو پورنگ» هستیم اما همچنان قراردادی با ما بسته نشده است آنهم در حالی که نزدیک به ۶۰ قسمت از این مجموعه نمایشی روی آنتن رفته است.

او افزود: نکته‌ای که باعث انگیزه ما می‌شود میزان استقبال مردم است و اینکه این استقبال نشان می‌دهد که مخاطبان این مجموعه با نوآوری‌هایی که در سری جدید آن رخ داده ارتباط برقرار کرده‌اند. برای متوجه شدن این موضوع می‌توان به میزان بازدیدهای این مجموعه در تلوبیون استناد کرد که حداقل می‌توان دید «کلبه عمو پورنگ» تا این لحظه با بازدیدی بیش از ۱۷ میلیون برنامه‌های تلویزیونی سال ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشته است.

آقاجانزاده درباره وضعیت قراردادی که هنوز با این گروه به امضا نرسیده است، بیان کرد: هنوز هم قراردادی با ما بسته نشده و حتی یک ریال هم این برنامه حمایت مالی نشده است. قول‌هایی برای رفع این مشکل به ما داده شده اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

این تهیه‌کننده درباره بازتابی که مصاحبه پیشین وی با صبا داشته است، عنوان کرد: پس از مصاحبه قبلی با شما و زمانی که رئیس سازمان صدا و سیما از این مشکلات مطلع شد به سرعت این جریان را پیگیری کرد و دستور بررسی و برطرف شدن مشکلات پیش آمده برای این مجموعه را داد که ما هم در انتظار به سرانجام رسیدن این دستور هستیم.

او افزود: با وجود اینکه این روزها پیشنهادهایی از سوی پلتفرم‌ها برای همکاری با آن‌ها به ما شده است، اما من همچنان می‌گویم که کار ما در حوزه کودک است و درحال حاضر وضعیت فعلی برنامه‌های کودک صدا و سیما وضعیت خوبی نیست و ما هم ادامه دادن این برنامه را در رسانه ملی رسالت خود در فضای برنامه‌سازی کودک می‌دانیم. همان چند روزی که برنامه روی آنتن نرفت بسیاری از مخاطبان مجموعه پیگیر از سرگیری دوباره «کلبه عمو پورنگ» بودند و همین مساله ما را از توقف ادامه فیلمبرداری کار باز نگه داشت.

تهیه‌کننده «کلبه عمو پورنگ» تاکید کرد: مخاطب ما کودکان هستند و به همین دلیل نمی‌شود کار را تعطیل کرد چراکه برکت این برنامه مخاطبان آن است و تنها به دلیل بچه‌هاست که الان و در حال حاضر ما به همه این مشکلات تن می‌دهیم. در این پروژه بازیگران توانمند زیادی بازی می‌کنند که علت حضور آن‌ها نیز در این مجموعه عشق به همین بچه‌ها است.

آقاجانزاده درباره نقدهایی که به موسیقی‌های این مجموعه وارد شده بود، گفت: بعضی افراد با جوسازی و نامه‌نگاری‌هایی مسئولان را مجاب کرده بودند که در «کلبه عمو پورنگ» حد و حدودها رعایت نمی‌شود در صورتی که ما در یک جوابیه‌ محتوای ترانه‌ها و موسیقی‌های برنامه را برای مدیران و مسئولان ارسال کردیم و با حمایت مدیریت شبکه دو توانستیم ثابت کنیم که موارد عنوان شده مبنی بر رعایت نکردن چهارچوب‌های صدا و سیما درست نیست و درنهایت توانستیم به تولید کار ادامه دهیم. هرچند که باز هم می‌گویم حتی اگر یک خواننده لس آنجلسی از موسیقی فولکلور اصیل ما برای ترانه‌های خود استفاده می‌کند ما چرا باید از این قطعه‌ها دست بکشیم و هنر کشورمان را برای مخاطبانمان به نمایش نگذاریم؟ اتفاقا ما باید از این موسیقی‌ها استفاده کنیم و آن‌ها را تمام و کمال برای کشور و فرهنگ خود کنیم.

او افزود: محتوای «کلبه عمو پورنگ» سراسر شامل نکات آموزشی است، از مسایلی مانند رفتار در محیط زیست تا نکات مهمی درباره سبک زندگی و روانشناسی کودک در این مجموعه به کودکان آموزش داده می‌شود. در پی همین سوءتفاهم‌ها نیز برای مدیران متن ترانه‌های این مجموعه را ارسال کردیم تا به شکل مستقیم با محتوای اشعار «کلبه عمو پورنگ» آشنا شوند.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: یکی از سایت‌هایی که بسیار از ترانه‌های «کلبه عمو پورنگ» استفاده می‌کند، سایت تبیان سازمان تبلیغات اسلامی است. این اتفاق به این معناست که ترانه‌های ما محتوای درستی دارد و فضای این مجموعه فضای سالم و آموزنده‌ای است.

آقاجانزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اخباری که به تازگی از سوی روزنامه جام جم متعلق به صدا و سیما منتشر کرده است، بیان کرد: در این دوره‌ای که وضعیت برنامه‌های کودک صدا و سیما اصلا خوب نیست این روزنامه که برای همین سازمان است هم با اخبار نادرست و جوسازی به این شرایط بد دامن می‌زند. درست است که در دوره‌ای برنامه‌های ویژه کودک در تلویزیون وضعیت بهتری داشتند اما تغییر این وضعیت را باید از زوایای مختلف و با اطلاعات کامل بررسی کرد.

او افزود: این روزها کدام گروه برنامه‌سازی را مانند ما سراغ دارید که بیش از ۲۰ سال است که با یکدیگر کار می‌کنند و عوامل آن هیچ تغییری نکرده است؟

این تهیه‌کننده در ادامه درباره واکسیناسیون بازیگران و عوامل «کلبه عمو پورنگ» گفت: گروه «کلبه عمو پورنگ» از دی ماه سال گذشته کار خود را شروع کرده و فیلمبرداری این کار با ۱۲۰ هنرپیشه و عوامل پشت صحنه تا دی ماه امسال ادامه دارد. با توجه به اینکه از ما نام‌ اولویت‌های گروه خواسته شد، ما اسامی افرادی که در اولویت دریافت واکسن هستند تهیه و برای مدیران ارسال کردیم اما درنهایت همچنان هیچ تصمیمی مبنی بر تخصیص واکسن کرونا به گروه «کلبه عمو پورنگ» گرفته نشده است. این روزها سریال‌ها یا برنامه‌های زیادی با توجه به اینکه فیلمبرداری‌شان به پایان رسیده واکسن دریافت کرده‌اند اما فعلا مدیران هیچ تصمیمی برای «کلبه عمو پورنگ» نگرفته‌اند.

آقاجانزاده در پایان با اشاره به اینکه به زودی و قسمت ۷۰ این مجموعه یک بازیگر جدید دیگر مقابل دوربین می‌رود که با نقشی متفاوت می‌تواند برای کودکان جذاب باشد، عنوان کرد: پس از ماه رمضان تعدادی بازیگر جدید به قصه ما اضافه شد، مانند سپیده خداوردی، امیر غفارمنش، سارا منجزی‌پور و افشین سنگ‌چاپ و درحال حاضر نادر سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون کشور آخرین بازیگری که به جمع بازیگران «کلبه عمو پورنگ» پیوسته و کاراکتر «عسل» را بازی می‌کند.