شامگاه سه‌شنبه ۲۲ تیرماه و در قسمت جدید «خندوانه» که با اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم روی آنتن رفت، این برنامه با حال و هوایی تئاتری آغاز شد.

در ابتدای برنامه رامبد جوان به مناسبت ۲۲ تیر و سالگرد درگذشت حمید سمندریان از تأثیرگذارترین هنرمندان تئاتر معاصر ایران یادی از این هنرمند فقید تئاتر کرد و گفت: سالگرد درگذشت استاد بزرگ حمید سمندریان است، ایشان از بزرگان تئاتر مملکت ما است، روح شان شاد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به این مناسبت و به مناسبت کرونا باید بگویم که بچه‌های تئاتر طی یک سال و نیم گذشته خیلی خیلی زیاد آسیب دیدند. به دلیل تعطیلی تئاترها و تعطیلی کارشان که هیچ کار دیگری نمی‌توانند بکنند، خیلی‌های شان خانه نشین شدند و این آسیب بزرگی هم از نظر مالی و هم از نظر روحی است. اینکه یک پدر، یک مادر یا جوانی که برای خود برنامه ریزی کرده و خانواده خود را اداره می‌کند و یک دفعه شغل خود را از دست می‌دهد، خیلی خیلی جای تأسف دارد.

جوان سپس خطاب به مخاطبان تلویزیونی برنامه «خندوانه» گفت: از همه خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم و با تأکید خواهش می‌کنم که به محض باز شدن سالن‌های تئاتر حتماً از تئاترها استقبال کنید و حتماً تئاترها را ببینید زیرا بچه‌های تئاتر غیر از اینکه به حمایت نیاز دارند، مطمئناً شوری که شما برای شان هدیه می‌برید را با تمام جان شان دریافت می‌کنند و بدانید آنها هم با تمام قدرت و قوا و توانایی شان روی صحنه می آیند چون یک سال و نیم این انرژی جمع شده و می‌خواهند عالی باشند. مطمئناً بهترین میزبانی و پذیرایی را از شما خواهند کرد.

مجری برنامه «خندوانه» در ادامه خطاب به هنرمندان تئاتر، اظهار کرد: دوستان تئاتری من، عزیزان تئاتری، من هم به نوبه خودم به عنوان عضوی کوچک از جامعه تئاتر، سینما و تلویزیون عشق و درود خودم را نثارتان می‌کنم و امیدوارم تئاتر هر چه زودتر دوباره رونق بگیرد.

این هنرمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون تأکید کرد: واقعاً تماشای تئاتر به عمر آدم اضافه می‌کند. من هر وقت به تماشای تئاتر نشسته‌ام تا مدت‌ها مزه آن تئاتر در خیال و جانم بوده و لذتش را برده‌ام. امیدوارم زودتر این مشکلات حل شود.

جوان در ادامه بخش ابتدایی شادی برنامه را به تئاتری‌ها و همچنین خبرنگاران محیط زیست تقدیم کرد و گفت: شادی برنامه را تقسیم بکنیم به همه تئاتری‌های عزیز ایران که واقعاً به شعور، فرهنگ و باورهای درست اجتماعی، خانوادگی و انسانی همه ما اضافه می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود در این بخش از برنامه «خندوانه» تصریح کرد: تئاتر جای بسیار مقدس و فوق‌العاده ای است و امیدوارم صحنه‌اش همیشه پر رونق و چراغش روشن باشد و بچه‌های تئاتر بدرخشند و کیف کنند و ما هم به عنوان مخاطب شان همیشه تئاتر را ببینیم و لذت ببریم و برای شان ایستاده کف بزنیم.