علی حجازی‌مهر اظهار داشت:  سریال زندگی زیباست که تا به حال هشت قسمت از آن از شبکه دو سیما پخش شده است در کنار اصل مساله ازدواج به موارد دیگری در این رابطه چون ازدواج در سنین آغاز جوانی و با مشورت و حضور بزرگترهای خانواده اهمیت ویژه قائل شده است.

وی گفت: در شرایطی که سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای می‌تواند باعث تشویق و ترغیب مخاطب و دست کم مطرح شدن مساله سن ازدواج و مسایلی همچون رعایت آداب و رسوم ازدواج سنتی از جمله حضور پر رنگ بزرگ‌ترهای خانواده در این امر مقدس باشد.

این تهیه کننده با بیان اینکه ما در ده قسمت اول سریال چند مراسم ازدواج و خواستگاری داشتیم، گفت: حتی مراسم خواستگاری زوج ناشنوایی را هم در سریال نمایش دادیم که صحنه‌ای بسیار لطیف را به تصویر کشید و معتقدیم این تصاویر قطعا بر روی مخاطب تاثیر مثبت و سازنده‌ای دارد.

حجازی‌مهر تاکید کرد: چنین داستان‌هایی می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر به مساله تحکیم خانواده و نشان دادن علاقه و مهری باشد که بین نسل گذشته که پدر و مادرهای امروز هستند وجود دارد بشود و این کار ظریف از وظایف رسانه است.

وی توجه به امر ازدواج و طرح مساله ازدواج در قالب یک داستان جذاب را عاملی برای ترویج ازدواج سنتی و پرهیز از روابط غیر شرعی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید از این دست سریال‌ها بیشتر ساخته شود.

حجازی‌مهر گفت: سریال زندگی زیباست هم از نظر حال و هوای شاد سریال و هم طنز نجیبی که در آن به کار رفته می‌تواند الگو و پله اول برای سایر سریال‌های از این دست باشد.

 سعید زارعی، شهرزاد جعفری، سجاد بابایی، سارا مقربی، آزاده سیفی، علیرضا رسولی، رامین جعفری، ستایش رجایی نیا، یاسمین خلدبرین، حمید رشید، ثریا قاسمی، بیژن بنفشه خواه، نیما رییسی، امید روحانی، مهتاج نجومی، رسول نجفیان، اردلان شجاع کاوه، صحرا اسدالهی، سیاوش قلعه وردی، علیرضا ناصحی بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: زندگی زیباست داستان چگونگی رسیدن 5 عاشق و معشوق به یکدیگر است...

این مجموعه به نویسندگی پریسا شمس و کارگردانی قاسم جعفری هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دوم می‌رود و دو بار در ساعت ۹ صبح و ۱۶:۲۰ بعد از ظهر روز بعد تکرار می‌شود.

زندگی زیباست در قالب ۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در تهران، یزد، مشهد، چالوس و بندر چابهار تصویربرداری شده است.